RATB: Acord pentru tramvaie cu podea joasă complet coborâtă, primele oferite spre vânzare în 2012

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a semnat, luni, un acord - cadru împreună cu Astra Vagoane Arad şi Siemens pentru fabricarea, la Bucureşti, de tramvaie cu podea joasă complet coborâtă, primele astfel de vehicule urmând a fi oferite spre vânzare în anul 2012.

Urmărește
44 afișări

Directorul general al RATB, Adrian Criţ, a declarat, luni, că proiectul are în vedere producerea de tramvaie în Uzina de Reparaţii Ateliere Centrale care va fi retehnologizată, urmărindu-se prin acest acord-cadru investiţii într-o uzină în care nu s-a mai investit în ultimii 20 ani.

"Vom transforma URAC într-un spaţiu de producţie modern, eficient capabil de a realiza proiecte performante şi competitive. În cadrul acestei colaborări vom fabrica cel puţin 300 de unităţi, vehicule cu adresabilitate extinsă tuturor categoriilor de călători", a declarat Criţ.

Potrivit directorului RATB, până la sfârşitul acestui an va fi finalizat prototipul tramvaiului care va fi produs la Bucureşti, urmând ca începând cu anul 2012 să fie începută "construcţia seriei zero, a producţiei de serie pentru noul tip de tramvai".

Acordul-cadru dintre cele trei întreprinderi are în vedere participarea în cote egale pe o durată de zece ani, Astra Vagoane Arad fiind responsabilă cu investiţia şi tehnologia efectivă, RATB punând la dispoziţie forţa de muncă şi spaţiul în care vor fi produse tramvaiele, iar societatea Siemens fiind responsabilă cu strategia de dezvoltare know-how necesar realizării noului model de tramvai.

Întrebat despre cât ar urma să coste un tramvai produs la Bucureşti, Adrian Criţ a precizat că "preţul estimat al unui tramvai cu 300 de locuri şi patru module va fi de aproximativ două milioane de euro, cu aproape 25% mai mic decât la concurenţă". Totodată, directorul a mai spus că, având în vedere că în Europa un tramvai similar costă aproximativ 2,5 milioane euro, îşi doreşte ca atuul tramvaiulului produs la Bucureşti să fie raportul calitate-preţ comparat.

Adrian Criţ a precizat că, odată cu producerea tramvaiului, va fi realizată o investiţie care va rămâne la RATB având în vedere faptul că în prezent "uzina face mai mult reparaţii decât producţie şi creează din păcate mai multe costuri decât profit".

Parteneriatul pentru fabricarea de tramvaie urmează să fie înaintat spre aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucurşeti pentru a fi votat de consilierii municipali. Întrebat ce se va întâmpla dacă parteneriatul nu va fi aprobat, directorul a precizat că "acest lucru nu se va întâmpla, deoarece contractul a fost negociat în favoarea RATB". Directorul RATB a arătat că, deşi sunt produse în interiorul regiei, pentru ca bucureştenii să poată beneficia de aceste tramvaie urmează ca municipalitatea să aprobe cumpărarea tramvaielor cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici