RATB: Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului pot trimite cereri pentru despăgubiri

Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului, în care au fost implicate trei tramvaie de pe linia 41, pot trimite cereri pentru despăgubiri la sediul RATB, care va înştiinţa asiguratorul cu privire la solicitările ce vor fi primite, au declarat, luni, pentru MEDIAFAX reprezentanţii regiei

Urmărește
349 afișări
Imaginea articolului RATB: Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului pot trimite cereri pentru despăgubiri

RATB: Persoanele vătămate în accidentul din Pasajul Lujerului pot trimite cereri pentru despăgubiri (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)

"În vederea formulării cererii de despăgubire către societatea de asigurări Astra SA, cu care RATB are încheiat contract, persoanele vătămate în accidentul de tramvai trebuie să depună o cerere la sediul RATB din str. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1", au precizat reprezentanţii regiei.

În urma solicitărilor, RATB va transmite părţilor prejudiciate toate informaţiile necesare pentru formularea cererii de despăgubire.

Totodată, RATB va înştiinţa asiguratorul RCA cu privire la solicitările de despăgubire primite de la persoanele prejudiciate.

Reprezentanţii RATB au precizat că în urma accidentului din 10 mai, care a avut loc în Pasajul Lujerului, pe linia tramvaiului 41, RATB a înştiinţat societatea de asigurări cu privire la acest eveniment.

"Conducerea RATB îşi cere scuze, încă o dată, călătorilor pentru acest eveniment nedorit", au mai spus reprezentanţii regiei.

RATB a menţionat că aceste măsuri sunt în conformitate cu prevederile Ordinului CSA nr.14/2011 cuprinzând Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.

Trei tramvaie ale liniei 41 au fost implicate, în dimineaţa zilei de 10 mai, într-un accident, în Pasajul Lujerului din Capitală, pe sensul spre Piaţa Presei Libere. Potrivit RATB, unul dintre tramvaie a rămas defect pe linie, al doilea a oprit la timp în spatele primului, însă cel de-al treilea nu a reuşit să frâneze şi le-a lovit pe celelalte două.

Cele patru spitale bucureştene unde au fost transportate victimele accidentului, respectiv Spitalul Floreasca, Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, Spitalul Elias şi Spitalul "Grigore Alexandrescu" au înregistrat până în 10 mai, la ora 16.00, 86 de prezentări la Unităţile de Primiri Urgenţe (UPU), şapte persoane rămânând atunci internate.

Ulterior, în jurul orei 19.00, reprezentanţii Brigăzii Rutiere au precizat că în accident au fost rănite 92 de persoane, dintre care "23 grav şi şase minor".

Numărul celor care s-au prezentat la spital ca victime ale accidentului din Pasajul Lujerului este posibil să fi crescut, în după-amiaza zilei de 10 mai, şi datorită faptului că RATB i-a asigurat pe cei răniţi de "sprijin moral şi material", au declarat pentru MEDIAFAX oficiali ai Poliţiei Rutiere.

Comisia de cercetare va stabili dacă accidentul de muncă de traseu suferit de victime va fi înregistrat de angajatorii pasagerilor sau de către RATB, a declarat pentru MEDIAFAX inspectorul general de stat de la Inspecţia Muncii (IM), Dantes Nicolae Bratu.

Inspectorul general de stat de la Inspecţia Muncii a mai spus că, având în vedere raportul de constatare încheiat la faţa locului de către organele abilitate de poliţie, modul în care s-a produs evenimentul şi numărul mare al victimelor, mai ales din rândul pasagerilor aflaţi în tramvaiele implicate, membrii comisiei vor trebui să identifice toţi lucrătorii din acele tramvaie care se deplasau către locul de muncă.

"Pentru această categorie de victime, există prezumţia că au suferit un accident de muncă de traseu. Conform legislaţiei privind securitatea şi sănătatea în muncă, este accident de traseu dacă deplasarea s-a făcut în timpul şi pe traseul normal de la domiciliul lucrătorului la locul de muncă organizat de angajator şi invers. Comisia va verifica şi dacă deplasarea lucrătorilor se făcea fără abateri nejustificate de la traseul normal şi, de asemenea, dacă transportul se făcea în condiţiile prevăzute de reglementările de securitate şi sănătate în munca sau de circulaţie în vigoare", a mai spus inspectorul general de stat.

De asemenea, membrii comisiei de cercetare vor contacta angajatorii victimelor, pentru a se stabili cu exactitate caracterul de muncă al accidentului.

Bratu a explicat că, în fişa individuală de instructaj, traseul şi durata deplasării trebuie să fie menţionate de către persoana care efectuează instruirea introductiv generală, la începutul fişei, imediat sub numele angajatului.

"În baza elementelor rezultate din declaraţii, expertize şi a altor documente anexate la dosarul de cercetare întocmit, se vor stabili cauzele producerii evenimentului şi reglementările legale încălcate. Persoanele responsabile pentru aceste încălcări ale legislaţiei vor fi sancţionate contravenţional şi, după caz, se va face propunerea de continuare a cercetării sub aspect penal", a mai spus şeful IM.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici