RATB: Problemele semnalate de sindicat sunt reale, dar vehiculele scoase în trafic sunt sigure

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti spun că problemele semnalate de sindicat, cauzate de vechimea parcului şi de unele defecţiuni apărute la vehicule, sunt reale, dar nu sunt scoase pe traseu mijloacele de transport cu probleme.

Urmărește
554 afișări
Imaginea articolului RATB: Problemele semnalate de sindicat sunt reale, dar vehiculele scoase în trafic sunt sigure

RATB: Problemele semnalate de sindicat sunt reale, dar vehiculele scoase în trafic sunt sigure (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

După ce sindicaliştii au anunţat pentru luni o acţiune de protest, RATB arată că o parte dintre problemele semnalate de membrii de sindicat sunt reale.

Reprezentanţii RATB spun că, din cauza contextului economic dificil, regia a fost nevoită să renunţe la unele proiecte de dezvoltare, fapt care a afectat într-o oarecare măsură şi condiţiile de muncă pentru anumite categorii de personal.

"Cu toate aceste dificultăţi, menţinerea activităţii de transport în parametrii de siguranţă impuşi de legislaţia în vigoare a fost şi este una dintre priorităţile tuturor factorilor de decizie din Regie. Fără a nega existenţa problemelor semnalate de sindicat, cauzate de vechimea parcului, de unele defecţiuni apărute la vehicule, dorim să asigurăm publicul călător că nu sunt scoase pe traseu mijloacele de transport cu probleme ce ar putea reprezenta riscuri pentru siguranţa călătorilor şi a traficului. Vehiculele puse în circulaţie îndeplinesc normele de siguranţă în trafic şi au reviziile tehnice la zi, în conformitate cu legislaţia în vigoare", se arată într-un comunicat transmis agenţiei MEDIAFAX.

Sindicatele din Regia Autonomă de Transport Bucureşti au anunţat că în mijloacele de transport care vor ieşi luni pe traseu, călătorii vor putea citi un mesaj prin care vor fi atenţionaţi despre o posibilă suspendare a transportului.

Sindicaliştii susţin că din cauza lipsei pieselor de schimb, a uzurii parcului vehiculelor RATB şi a infrastructurii, în scurt timp s-ar putea să circule mai puţine mijloace de transport în comun, mult sub limita necesarului zilnic.

"Dorim să informăm cetăţenii Capitalei că sindicatele din RATB nu au reuşit până acum, în ciuda demersurilor repetate, să responsabilizeze managementul Regiei în privinţa aspectelor de care depind siguranţa, timpul de aşteptare şi confortul călătorilor", a precizat sursa citată, într-un comunicat de presă.

Sindicaliştii spun că, pentru a atrage atenţia asupra acestei situaţi, mijloacele de transport în comun vor circula cu farurile aprinse.

"În aceste condiţii, din respect faţă de cetăţenii Capitalei şi pentru a proteja conducătorii de vehicule de manifestările de revoltă ale cetăţenilor lăsaţi să aştepte zeci şi zeci de minute în staţii, sindicatele din RATB au hotărât ca toţi conducătorii de vehicule să meargă cu farurile aprinse, pentru a atrage atenţia asupra situaţiei în care se află RATB", potrivit sursei citate.

Sindicaliştii mai spun că au trimis nenumărate sesizări celor responsabili din punct de vedere legal, fără a primi vreo soluţie, iar şoferii şi vatmanii RATB sunt decişi să nu mai iasă pe trasee, până ce problemele grave nu sunt rezolvate, pentru a li se asigura astfel o minimă protecţie.

"În cazul în care problemele urgente ale RATB nu vor fi rezolvate de îndată, dorim să ne cerem scuze publicului călător din Bucureşti pentru situaţia în care activitatea de transport public va trebui să înceteze. Totodată, vrem să-i asigurăm pe bucureşteni că acţiunile noastre au în vedere hotărârea sindicatelor din RATB de a nu permite întoarcerea la condiţiile de transport dinainte de 1989", se mai arată în comunicat.

Sindicatul Transportatorilor din Bucureşti reclama, în 19 februarie, că la RATB sunt probleme grave, unele care fac imposibilă asigurarea siguranţei călătorilor, şi avertiza că şoferii ar putea refuza să mai iasă pe traseu, nu în semn de protest, ci din motive de siguranţă.

Sindicaliştii susţineau că la nivelul managementului RATB sunt oameni politici, nu specialişti, iar acest lucru a dus la o "situaţie deosebit de gravă". Aceştia spuneau că, în fiecare zi, între 80 şi 100 de autovehicule din parcul auto al RATB nu pot fi scoase pe traseu şi aminteau că în ultimii ani nu s-a achiziţionat niciun troleibuz şi situaţia nu este mai bună nici în cazul autobuzelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici