- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (03.10.2018, 15:08)
- Nicolae Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Reabilitarea Podului Constanţa din Capitală, întârziată de birocraţie. Pe Podul Grant va fi întreruptă parţial circulaţia, timp de doi ani | FOTO, VIDEO
Unele dintre cele mai importante poduri din Capitală reprezintă în prezent „marea provocare” a Primăriei Capitalei. Podul Grant va fi reparat cu întreruperea circulaţiei, iar reabilitarea Podului Constanţa nu a început nici acum, la cinci luni de la semnarea unui protocol între CFR şi PMB.
Urmărește
1282 afișări
Reabilitarea Podului Constanţa din Capitală, întârziată de birocraţie. Pe Podul Grant va fi întreruptă parţial circulaţia, timp de doi ani | FOTO, VIDEO
Primăria Capitalei a anunţat, recent, că va începe reparaţiile la Podul Grant, care se vor face pe o perioadă de doi ani, iar reprezentanţii Municipalităţii au transmis că reabilitarea podului se va face cu „întreruperea parţială a circulaţiei”.
În prezent, Podul Grant este una dintre cele mai tranzitate artere din Bucureşti, iar întreruperea circulaţiei pentru reparaţii va duce, inevitabil, la aglomerarea zonei, care oricum este destul de congestionată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Reabilitarea podului este însă absolut necesară şi va costa 11 milioane de euro, construcţia având, potrivit Administraţiei Străzilor, o stare tehnică nesatisfăcătoare. De altfel, această stare tehnică a podului poate fi observată de orice şofer care circulă pe pod, mai ales în ceea ce priveşte rosturile de dilataţie, care sunt într-o stare avansată de degradare.
Până la demararea lucrărilor de reparaţie a Podului Grant, Primăria Capitalei trebuia să înceapă reabilitarea Podului Constanţa, a cărui stare este extrem de proastă.
PMB a cerut, în luna mai, ca acest pod să treacă din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a Municipalităţii, ca să poată fi reparat şi cu fonduri de la bugetul local, ulterior semnându-se, tot în mai, un protocol între CFR şi PMB în acest sens. După aproape 5 luni, în septembrie, CFR a trimis actul înapoi la PMB, pentru modificare. Motivul? În primul proiect nu se specifica faptul că după reparaţii podul trebuie să treacă tot la Ministerul Transporturilor, pentru că face parte din infrastructura CFR.
„Menţionăm că după realizarea lucrărilor de reparaţii şi rebilitare la imobilul Pod CF – Bucureşti- Constanţa şi dat fiind faptul că obiectivul sus menţionat este o componentă a infrastrcturii feroviare a Căilor Ferate Române este necesar ca ulterior lucrărilor de reparaţii şi reabilitare, obiectivul sus menţionat să fie dat în administrarea Ministerului Transporturilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului votat în şedinţa CGMB din luna septembrie.
Astfel, din cauza unei comunicări defectuoase între cele două instituţii, podul este şi în prezent într-o stare foarte proastă.
„În cazul Podului Constanţa, nişte funcţionari nu au citit legea. În luna mai, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, şi am votat şi noi, ca Podul Constanţa să treacă la PMB pentru a putea fi refăcut. Proiectul s-a dus la Ministerul Transporturilor, iar de acolo, cineva şi-a dat seama că în respectivul proiect nu era prevăzut ca după terminarea lucrărilor, podul să revină în administrarea Ministerului Transporturilor, respectiv la CFR. Ca atare, după aproape cinci luni, şi-au dat seama că acest proiect trebuie să se întoarcă la CGMB şi să fie introdus articolul care să prevadă întoarcerea podului la CFR. Este ridicol, pentru că şi PMB şi Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să rezolve această problemă tot din mai, ca să se poată demara lucrările. Între timp, pe zi ce trece, Podul Constanţa se deteriorează şi pune viaţa trecătorilor în pericol”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Roxana Wring, consilier general în cadrul CGMB.
Într-un răspuns la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanţii CFR spun că până în prezent nu a fost identificat regimul juridic de transfer al podului: „Transferul obiectivului Pod CF de la km 4+327, aflat pe linia CF Bucureşti - Constanţa, în administrarea Primăriei Municipiului Bucureşti, nu a fost realizat până în prezent deoarece nu a fost identificat regimul juridic de transfer”, se arată în răspunsul CFR.
În ceea ce priveşte explicaţiile Primăriei Capitalei referitor de Podul Constanţa, reprezentanţii instituţiei au transmis, miercuri, că în prezent se aşteaptătă o hotârâre de Guvern pentru preluarea podului: „Următorul pas pentru finalizarea procedurilor administrative este emiterea, de către Guvern, a unei hotărâri privind transmiterea podului către Municipiul Bucureşti”, se arată în comunicatul PMB.
O altă mare provocare a Primăriei Capitalei este construirea Nodului Rutier Virtuţii, finalizare care se va face, aşa cum a declarat primarul general, la sfârşitul anului viitor. Până atunci, pe traversele construcţiei a început să curgă rugina, iar potrivit unui răspuns al PMB, la solicitarea MEDIAFAX, podul va fi vopsit cu grund atunci când va fi dat în folosinţă.
De asemenea, surse din cadrul Municipalităţii au declarat, pentru MEDIAFAX, că RATB (în prezent STB) a fost nevoită, recent, să coboare cu câteva zeci de centimetri cablurile de tensiune ale tramvaiului 41, pentru trecerea podului peste Şoseaua Virtuţii şi implicit peste linia de tramvai.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe