Reacţia Clever Taxi după lansarea proiectului prin care aplicaţiile de taxi fără dispecerat ar putea fi interzise: Va afecta 800.000 de cetăţeni şi 20.000 de şoferi de taxi

Clever Taxi consideră că proiectul de act normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi va afecta 800 000 de cetăţeni şi 20 000 de şoferi de taxi, în urma interzicerii aplicaţiei.

Urmărește
2619 afișări
Imaginea articolului Reacţia Clever Taxi după lansarea proiectului prin care aplicaţiile de taxi fără dispecerat ar putea fi interzise: Va afecta 800.000 de cetăţeni şi 20.000 de şoferi de taxi

Reacţia Clever Taxi după lansarea proiectului Guvernului privind taximetria: Interzicerea serviciului va afecta 800.000 de cetăţeni şi 20.000 de şoferi de taxi

„Considerăm că Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea Legii taximetriei nu reflectă dorinţa cetătenilor şi a soferilor, iar totodată nici nu este aliniată normelor europene, răspunde doar cerinţelor unei asociaţii care se declară a fi reprezentativă. Clever Taxi răspunde zilnic nevoilor a peste 800 000 de cetăţeni din peste 20 de oraşe din România şi oferă o modalitate de lucru modernă şi eficientă pentru 20 000 de şoferi. Oamenii şi-au arătat constant sprijinul pentru aplicaţia noastră, iar cel mai recent moment a fost acum 2 luni, când peste 40.000 de mii de oameni au semnat în primele 48 de ore petiţia pentru Bucureşti Smart City. Ei îşi doresc o soluţie rapidă şi sigură de a găsi o maşină, nu de a avea 10 aplicaţii instalate în telefon sau de a aştepta la un număr de dispecerat”, arată un comunicat al companiei.

Aplicaţiile agregatoare au produs multe schimbări care au revoluţionat industria de taxi şi locul lor este în legea taximetriei, dar cu o distincţie clară faţă de dispecerate care funcţionează după un alt sistem, aşa cum vedem în ţările vestice. România este printre singurele ţări din Europa unde există dispecerizare obligatoriei, mai spune documentul.

„Menţionăm că această situaţie este similară cu cerinţele CGPMB când Consiliul Concurenţei a decis că eliminarea aplicaţiilor agregatoare de taxi nu este în beneficiul cetăţenilor. În acelaşi timp, Clever Taxi intră sub incidenţa directivelor europene care definesc serviciile informatice de tip agregator/marketplace, distincte de aplicaţiile proprii ale dispeceratelor.

Haosul şi lipsa unei modalităţi moderne de a găsi o maşină au condus la dezvoltarea Clever Taxi, aplicaţie ce a adus o îmbunătăţire reală în trafic. Ne propunem şi reuşim să fluidizăm traficul. Am ajuns la 600m distanţă medie de sosire a unui şofer şi la un interval de 3:17 minute, timpul mediu pentru sosirea unei maşini. Toate acestea sunt posibile exclusiv printr-o platformă-agregator”, precizează Clever Taxi.

Aplicaţia Clever Taxi este disponibilă în Bucureşti şi în alte 20 de oraşe din ţară din anul 2012.

Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere publică un proiect normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi, urmând a fi interzise transporturile tip taxi efectuate în afara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimţit de reţele ca Uber sau Taxify, dar care interzice şi aplicaţii precum Star Taxi şi Clever Taxi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici