Noutate pentru navigaţia pe Dunăre. Ce manevră necesară vor putea face navele

Publicat: 18 11. 2020, 18:19
Actualizat: 18 11. 2020, 18:21

Autorităţile doresc să modernizeze portul Galaţi astfel încât navele să poată acosta direct la cheu indiferent de nivelul Dunării. Contractul pentru proiectul Lucrări de infrastructură portuară Cheu Dana 32 Port Docuri Galaţi a fost semnat miercuri de directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Alexandru Şerban, şi de ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Modernizarea are loc în contextul în care reprezentanţii Administraţiei Porturilor Dunării Maritime se aşteaptă la o creştere substanţială a atractivităţii Portului Galaţi şi implicit la o creştere economică rezultată din utilizarea acestuia de numeroşi agenţi economici.

„Obiectivul general al proiectului îl constituie modernizarea şi dezvoltarea portului Galaţi situat pe Reţeaua Trans-Europeană de Transport Centrală în scopul asigurării acostării directe a navelor la cheu indiferent de nivelul Dunării. Este nevoie de a oferi posibilităţi de operare rapidă fără operaţiuni suplimentare. Astfel, portul va fi din ce în ce mai atractiv, ne propunem să ajungem până la un nivel anual al capacităţii de încărcare şi descărcare ale mărfurilor de 173.817 de tone”, a explicat, pentru MEDIAFAX, directorul APDM Galaţi, Alexandru Şerban.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni. Valoarea totală a contractului de finanţare este de 25 de milioane de lei, din care valoarea finanţării nerambursabile acordată de Comisia Europeană este de 18 milioane de lei.