Reduceri la taxa auto pentru cei care înmatriculează autovehicule rulate

Persoanele care vor înmatricula, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al maşinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului.

Urmărește
2175 afișări
Imaginea articolului Reduceri la taxa auto pentru cei care înmatriculează autovehicule rulate

Reduceri la taxa auto pentru cei care înmatriculează autovehicule rulate (Imagine: Mediafax Foto)

Taxa de poluare va fi calculată printr-o formulă care include coeficienţi stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea maşinii, situaţia tehnică generală, nivelul de dotare şi rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.

"Atunci când persoana care solicită înmatricularea unui autovehicul rulat declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al autovehiculului este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectivă de autovehicule, la calculul taxei se va lua în considerare o reducere suplimentară faţă de cota stabilită deja în ordonanţa privind taxa de poluare", au declarat, miercuri, agenţiei MEDIAFAX surse din Ministerul Economiei şi Finanţelor.

Pentru fiecare tip de autovehicul va fi aplicat un nivel standard privind rulajul mediu anual.

Astfel, pentru un autovehicul folosit la transportul de pasageri şi cu cel mult opt locuri pe scaune (încadrat în categoria auto M1) a fost stabilit un nivel standard al rulajului mediu anual de 15.000 kilometri, iar pentru un autovehicul folosit la transportul de mărfuri şi cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 tone (din categoria N1) a fost decis un nivel standard de 30.000 kilometri.

Rulajul mediu anual considerat standard creşte corespunzător capacităţii autovehiculelor grele, la 60.000 kilometri pentru maşinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune şi o masă maximă ce nu depăşeşte 5 tone (categoria M2), precum şi pentru autovehiculele de transport marfă cu o masă maximă între 3,5 tone şi 12 tone (categoria N2) şi, respectiv, la 100.000 kilometri în cazul maşinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone (categoria M3) şi al autovehiculelor pentru transport marfă cu masa maximă de peste 12 tone (categoria N3).

Rulajul mediu anual real va fi însă calculat prin raportarea indicatorului de kilometraj al autovehiculului la vechimea stabilită în funcţie de data primei înmatriculări, iar cota de reducere suplimentară a taxei de poluare va creşte de la 0 la 3,5% din sumă, în raport direct proporţional cu diferenţa dintre rulajul mediu anual real şi cel standard, exprimată în număr de kilometri, au afirmat sursele citate.

Astfel, pentru un autovehicul folosit la transportul de pasageri şi cu cel mult opt locuri pe scaune se va aplica o cotă de reducere suplimentară de 1% în cazul unei diferenţe de 5.001-10.000 kilometri între rulajul mediu anual real şi cel standard, de 2,5% pentru o diferenţă cuprinsă între 20.001 şi 25.000 kilometri şi de 3,5% pentru o diferenţă mai mare de 30.001 kilometri.

Cota de reducere suplimentară creşte corespunzător diferenţei de rulaj şi în cazul unui autovehicul folosit la transportul de mărfuri şi cu o masă maximă care nu depăşeşte 3,5 tone, respectiv de la 1% pentru o diferenţă de 10.001-20.000 kilometri la 2% pentru o diferenţă de 30.001-40.000 kilometri şi la 3% în cazul unei diferenţe mai mari de 50.001 kilometri între rulajul mediu anual real şi cel standard.

Pentru maşinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune şi o masă maximă ce nu depăşeşte 5 tone, precum şi pentru autovehiculele de transport marfă cu o masă maximă între 3,5 tone şi 12 tone va fi aplicată o cotă de reducere suplimentară de 1% în cazul unei diferenţe de 15.001-30.000 kilometri, de 2% pentru o diferenţă de 45.001-60.000 kilometri şi de 3% pentru cazurile în care diferenţa dintre rulajul mediu anual real al autovehiculului şi rulajul mediu anual standard este mai mare de 75.001 kilometri.

Acelaşi sistem va fi aplicat şi în cazul maşinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone şi al autovehiculelor pentru transport marfă cu masa maximă de peste 12 tone, cu o cotă de reducere de 1% pentru o diferenţă de 25.001-50.000 kilometri, de 2% pentru o diferenţă de 100.001-150.000 kilometri şi de 3% pentru o diferenţă mai mare de 200.001 kilometri între rulajul mediu anual real şi cel considerat standard.

Pentru a beneficia de reducerea suplimentară a taxei de poluare, proprietarii de autovehicule trebuie să completeze la administraţia fiscală o declaraţie pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii din Codul Penal, privind rulajul mediu anual al autovehiculului, exprimat în număr de kilometri, la data înmatriculării în România.

La calculul taxei de poluare se va mai lua în considerare atât situaţia tehnică generală, cât şi nivelul de dotare al maşinii.

Atunci când persoana care solicită înmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei înmatriculări a autovehiculului, taxa se calculează pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de până la o lună, cu un coeficient de depreciere de un punct.

Taxa de poluare auto va fi plătită în lei, prin virament sau în numerar, la unităţile trezoreriei, iar sumele astfel colectate vor fi transferate lunar în contul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Executivul a decis, în luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta urmând să înlocuiască, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici