„Pasagerii au fost supăraţi pentru anulare, dar nu recalcitranţi, au înţeles care este situaţia şi s-au comportat foarte bine. Au primit alimente şi apă din partea agentului de handling, în caz că va fi nevoie suntem şi noi pregătiţi să le oferim ceva asemănător. Cert este că aceştia după ce au ajuns la terminalul de plecări au intrat în grija companiei aeriene care le-a oferit, fiecăruia, în funcţie de ce tip de bilet aveau, returnarea banilor sau reprogramare sau o altă variantă în care să-şi continue drumul într-una din zilele viitoare”, a spus Valentin Iordache, după ce compania Blue Air a anunţat marţi suspendarea zborurilor din România.
Reprezentantul Aeroportului susţine că biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană, „aşa că toate clauzele de acolo sunt între cele două părţi, noi cei de la aeroport doar ne asigurăm pe cât posibil că cele două părţi îşi îndeplinesc datoriile”.
El a precizat că 7 avioane ale companiei nu au plecat în cursă: „Aceste avioane urmau să vină şi să plece într-o altă cursă, deci alte 7 curse anulate”.
Iordache a precizat că aeroportul are capacitatea de a gestiona situaţia astfel încât să nu fie afectate zborurile altor companii.
Pentru ziua de marţi, de pe aeroportul Otopeni au fost anulate 14 din cele 15 zboruri operate de Blue Air, unul singur plecând spre Iaşi.
Blue Air anunţă că din cauza unei situaţii „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, compania se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022.