„Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”. Acesta este mesajul afişat de Vitesco Technologies, un furnizor german care dezvoltă tehnologii de transmisie, cu focus pe electromobilitate.
Imaginile cu panoul s-au viralizat pe internet, iar mulţi români au considerat mesajul ca fiind unul nepotrivit.
Managerul de branding al companiei a afirmat că ideea a fost copiată din Germania, unde era folosit cuvântul „bavarezi”.
„În Banat am ales moldovenii, în cea din Iaşi oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănăţenii. Am ales să punctăm locaţiile noastre din fiecare regiune şi oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veţi regăsi şi în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenţi cu care lucrăm şi vom lucra. Sunt moldoveancă şi sunt mândră de originea mea.”, a precizat Alina Bratu, manager de comunicare şi branding la Vitesco.
Totuşi, compania a precizat că va retrage mesajul.
„Nu a fost intenţia noastră de a insulta vreo naţionalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi şi compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simţit ofensat. Afişul va fi dat jos în următoarele zile”, a anunţat compania.