O aplicaţie le permite pacienţilor din Cluj-Napoca să fie consultaţi de la distanţă. Cum funcţionează
O aplicaţie realizată de specialiştii clujeni împreună cu o companie din Olanda le permite pacienţilor din Cluj-Napoca să fie consultaţi de la distanţă. Interfaţa are şi sistem video, iar în arhivă specialişii au date despre pacienţii înregistraţi, ceea ce uşurează stabilirea unui diagnostic.
Aplicaţia de tele-asistenţă medicală se numeşte ClujMedicApp şi poate fi folosită de orice pacient, pentru orice formă de afecţiune, astfel încât să se evite un drum la spital şi să se intre în contact direct cu medicii specialişti, inclusiv în sistem video. Interfaţa este doar pentru pacienţii Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca.
Utilizatorul trebuie să creeze un cont în care se încărcă informaţii medicale, pe mai multe categorii, în funcţie de nevoile fiecăruia. Operatorul din UPU vede istoricul, face consultaţia la distanţă şi discută cu pacientul în funcţie de aceste date, urmărindu-se astfel în timp şi evoluţia stării de sănătate.
Aplicaţia poate fi folosită atât pentru pacienţii COVID-19, cât şi pentru cei cu alte afecţiuni. Sunt vizaţi pacienţii externaţi care necesită o anumită perioadă de monitorizare post-spitalicească sau pentru pacienţi care se confruntă cu o problemă de sănătate care impune asistenţa de specialitate.
Medicii rezidenţi care răspund solicitărilor prin intermediul aplicaţiei pot cere sprijinul altor colegi de specialitate şi pot apela chiar ei numărul de urgenţă 112, dacă situaţia o impune.
Aplicaţia va fi actualizată constant, în funcţie de nevoile apărute. Beneficiarul este Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca.