Rezultatele de la bacalaureat, cauzate de atitudinea autorităţilor de discreditare a cadrelor

(Ştire redifuzată. Ştirea a fost publicată iniţial luni, 4 iulie, la ora 01.46)

Urmărește
4 afișări

Rezultate slabe de la bacalaureat au fost cauzate de atitudinea autorităţilor de discreditare a cadrelor didactice şi a elevilor, dar şi de lipsa măsurilor coerente şi eficiente care să conducă la îmbunătăţirea reală a procesului instructiv-educativ, consideră Federaţia Asociaţiei de Părinţi.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) este îngrijorată de slabele rezultate ale examenului de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2011, se arată într-un comunicat al FNAP-IP, remis agenţiei MEDIAFAX.

"Apreciem că slabele rezultate obţinute de către absolvenţii de liceu, promoţia, 2011 se datorează în primul rând atitudinii de discreditare a învăţământului românesc, atât a cadrelor didactice, dar şi a elevilor, de către autorităţile statului şi a lipsei măsurilor coerente şi eficiente care să conducă la îmbunătăţirea reală a procesului instructiv-educativ. Copiii sunt produsul acestui sistem de educaţie hulit de insuşi ministrul Educaţiei!", precizează FNAP-IP.

Potrivit Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar, MECTS s-a mulţumit să instaureze măsuri pentru eliminarea posibilităţilor de fraudă din sălile de examene, lucru laudabil, dar, fără a asigura un climat unitar la nivel naţional.

Părinţii cred că acest lucru trebuia făcut discret, fără a instaura stresul asupra copiilor şi fără ca aceştia să fie trataţi din start ca infractori.

"Din păcate, în acest mod s-a procedat şi cu unele cadre didactice care au asigurat desfăşurarea examenului: fie au fost tratate ca şi elevii, infractori, fie gardieni. Am atras atenţia în nenumărate rânduri reprezentanţilor MECTS asupra necesităţii unei reforme reale, coerente, planificate, ancorate în realitatea societăţii care să conducă la îmbunătăţirea efectivă a sistemului şi care să nu înceapă cu finalul-evaluarea elevilor, dar care să aibă în vedere finalitatea", mai spune sursa citată.

De asemenea, părinţii consideră că ar fi necesară reconsiderarea atitudinii faţă de cadrele didactice şi motivarea reală a acestora.

În plus, FNAP-IP crede că este oportună diferenţierea programelor de bacalaureat pentru fiecare profil de liceu, în special la Limba şi Literatura Română, dar şi reducerea claselor de matematică-informatică "extinse fără discernamânt" în licee cu profil tehnologic, impunând astfel unui număr mare de elevi susţinerea unor probe cu grad de dificultate crescut.

"Apreciem că rezultatul acestui examen este de fapt rezultatul politicii duse de ministrul Educaţiei care trebuie să-şi asume responsabilitatea eşecului şi să facă singurul lucru onorabil în acest caz: demisia", mai spune FNAP-IP în încheierea comunicatului.

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a finalizat centralizarea tuturor rezulatatelor examenului naţional de bacalaureat din anul şcolar 2010-2011 (sesiunea iunie-iulie). Promovabilitatea la nivel naţional este de 44,47% înainte de soluţionarea contestaţiilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici