Rezultatele de la tezele cu subiect unic, prelucrate informatizat de anul viitor

Rezultatele de la tezele cu subiect unic vor fi colectate şi prelucrate cu ajutorul unui program informatic care va fi implementat în şcolile din Bucureşti înainte de a doua sesiune a acestor examene, a anunţat, miercuri, inspectorul general şcolar al Capitalei, Stelian Victor Fedorca.

Urmărește
58 afișări
Imaginea articolului Rezultatele de la tezele cu subiect unic, prelucrate informatizat de anul viitor

Rezultatele de la tezele cu subiect unic, prelucrate informatizat de anul viitor

Programul, realizat de Business and Technology Consultancy Group, va fi instalat în toate şcolile din Bucureşti în următoarele luni. Sistemul informatic de colectare, gestionare şi prelucrare a datelor foloseşte conexiunea de internet. Astfel, toate şcolile se pot conecta la sistem pentru a introduce datele privind tezele. Programul permite urmărirea elevilor între şcoli, iar pe baza datelor centralizate vor fi făcute analize ale statisticilor pe anumite perioade.

Jean Badea, consultant IT din Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), a prezentat acest program, precizând că unul asemănător, o bază de date naţională realizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, "s-a dovedit nefuncţional".

Datele vor fi introduse de un informatician din şcoală, acolo unde există, sau de o secretară, de pildă, sau de către cineva care ştie să lucreze pe calculator. Pentru a elimina orice greşeală, rezultatele vor fi trase la imprimantă, iar elevii şi profesorii trebuie să îşi dea acordul în privinţa corectitudinii acestora, a explicat Badea.

În plus, de anul viitor, documentele din şcolile bucureştene încep să fie arhivate în format electronic, pentru a putea fi accesate mai uşor, iar aplicaţia va indica cine, ce şi când a modificat un document.

Potrivit reprezentanţilor ISMB, în momentul actual există în Bucureşti 30.000 de metri liniari de arhivă în învăţământul preuniversitar, iar primele documente care vor fi scanate şi arhivate sunt cele permanente, din anii curenţi, precum cărţi de muncă, ştate de salarii, dosare de personal şi alte documente deţinute de minister şi de alte şcoli.

Inspectorul general i-a anunţat pe inspectorii şcolari prezenţi la întâlnire că, tot de anul viitor, vor fi organizate cursuri de management financiar pentru aceştia. Cursurilor vor fi scurte, totalizând 24 de ore, şi vor fi ţinute de un profesor de la Academia de Studii Economice. Directorii de licee, de şcoli gimnaziale şi de grădiniţe, precum şi administratorii financiari ai acestor unităţi de învăţământ, vor participa gratuit la cursuri.

Inspectorului general crede că pregătirea este necesară pentru că au existat câteva probleme în faza pilot a descentralizării, încercată în sectorul 1.

"Directorii nu sunt de vină. Au fost directori care au fost plimbaţi de colo-colo, de la şcoală la inspectorat şi invers, de nenumărate ori, iar problema era la inspectorat până la urmă, pentru că nu a funcţionat comunicarea între departamentul de contabilitate de la noi şi cei care veneau, erau incompatibilităţi de limbaj. Pentru a nu se întâmpla acest lucru şi în 2008, am sprijit realizarea acestor cursuri", a adăugat acesta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici