„Romania Unfolds” lansează Episodul 3: Promovarea Consumului şi Producţiei Responsabile - ADVERTORIAL

Platforma „Romania Unfolds”, susţinută de Veolia Romania, lansează cel de-al treilea episod al primului mini-serial documentar dedicat sustenabilităţii din România. Acest episod explorează Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 12 al Naţiunilor Unite, care pune accentul pe promovarea unor modele de consum şi producţie responsabile.

Urmărește
267 afișări
Imaginea articolului „Romania Unfolds” lansează Episodul 3: Promovarea Consumului şi Producţiei Responsabile - ADVERTORIAL

În comparaţie cu media Uniunii Europene, România a consumat, în 2020, de peste două ori mai multe resurse materiale pentru a genera o unitate de PIB. Totodată, fiecare român a produs în medie 7,3 tone de deşeuri, cu mult peste media europeană de 5,2 tone/locuitor. În acest context, adoptarea unor măsuri eficiente de reducere a risipei şi de implementare a principiilor de economie circulară devine crucială pentru a atinge aceste obiective ambiţioase de dezvoltare durabilă.

Episodul 3 al mini-serialului „Romania Unfolds”, iniţiat de Veolia Romania în 2023, aduce în prim-plan afaceri locale şi iniţiative sustenabile, care au ca scop: reducerea consumului de plastic şi ambalaje de unică folosinţă, minimizarea risipei în lanţurile de producţie şi aprovizionare, producţie locală sustenabilă (Ferma Căţean) şi agricultură regenerativă (Sol şi Suflet). Aceste exemple promovează comportamente durabile prin utilizarea soluţiilor sustenabile.

Exemplele reale din cel de-al treilea episod ne ilustrează noi obiceiuri de consum promovate de ROMO, o reţea comunitară cu peste 36.000 membri activi, care facilitează schimbul direct de produse alimentare între producătorii agricoli şi consumatorii urbani prin intermediul unei platforme online. În acelaşi timp, îi descoperim şi pe R-Create, un produs inovator de economie circulară şi prima platformă digitală B2B care conectează comerţul electronic, curierul şi expeditorii poştali, oferindu-le clienţilor accesul la ambalaje reutilizabile, realizate din materiale durabile. În funcţie de model, un ambalaj de la R-Create poate salva între 30 şi 100 de ambalaje de carton folosite zilnic. De altfel, doar 1,4% din materialele folosite în România au fost reciclate şi reintegrate în procesul de producţie în 2021, un procent semnificativ sub ţinta de 23,4% stabilită de Uniunea Europeană pentru 2030.

Soluţiile prezentate în cele două exemple abordează aspiraţiile comunităţilor de a reduce risipa, şi încurajează adoptarea unui stil de viaţă bazat pe consum responsabil, transparenţă şi producţie locală. Obiectivul principal este diminuarea impactului negativ al consumului nesustenabil şi promovarea unor comportamente care favorizează adoptarea unui stil de viaţă durabil.

„Prin iniţiativele susţinute în cadrul ‘Romania Unfolds’, Veolia contribuie la încurajarea şi dezvoltarea unor comportamente responsabile, menite să protejeze mediul şi să asigure un viitor durabil pentru generaţiile următoare. Este esenţial să îmbinăm inovaţia cu responsabilitatea pentru a crea un impact real şi pozitiv în comunităţile noastre”, a declarat Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România.

Vă invităm să descoperiţi modele de afaceri sustenabile locale, accesând întregul episod: https://www.youtube.com/watch?v=2JXHf1f3YrM. Acesta oferă o privire detaliată asupra iniţiativelor de succes din România, prezentând poveşti captivante din spatele a zeci de ore de filmare şi propune soluţii practice pentru provocările actuale legate de consumul şi producţia sustenabilă.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici