- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (12.09.2012, 12:13)
- Ioan Dornescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii au redus cheltuielile cu alimentele în primele 6 luni ale 2012. Pe ce au dat mai mulţi bani
Cheltuielile românilor pentru alimente au scăzut cu 2% în primul semestru, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România
Urmărește
789 afișări
Românii au redus cheltuielile cu alimentele în primele 6 luni ale 2012. Pe ce au cheltuit mai mulţi bani (Imagine: AFP / MediafaxFoto)
Totuşi, sumele alocate pentru băuturi non-alcoolice şi bere au crescut cu 5%
În intervalul analizat consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2%, în monedă naţională, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit GfK.
"După un an 2011 în care inflaţia a avut un impact puternic asupra evoluţiei cheltuielilor gospodăriilor din România şi a adus scăderi volumice cu precădere pentru segmentul de produse alimentare, observăm în continuare o tendinţă negativă pentru aceste produse. În primele şase luni, valoarea cheltuită pentru alimente a scăzut cu 2%, în timp ce cheltuielile pentru băuturi non-alcoolice şi bere au crescut cu 5%. După o perioadă cu scăderi puternice înregistrate şi în segmentul produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, valoarea cheltuită a început să aibă evoluţii pozitive", se arată într-un comunicat al companiei de cercetare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Netanyahu a declarat că există progrese în negocierile cu Hamas în Gaza. O rachetă lansată de Houthi a fost interceptată deasupra Israelului
-
Mesajul de Crăciun al preşedintelui Klaus Iohannis
-
O ursoaică şi un pui au ajuns într-o localitate din Alba. Populaţia a fost alertată
-
Polonia este al treilea exportator de ciocolată din Uniunea Europeană. Investiţiile unui gigant american îi vor întări poziţia
Unul dintre produsele alimentare pentru care gospodăriile şi-au redus cheltuielile în acest an este uleiul de gătit. În 2011 gospodăriile au cheltuit pentru această categorie cu până la 40% mai mult comparativ cu 2010, în timp ce în primele şase luni se înregistrează o scădere valorică de până la 9% şi un volum în regres cu 6%.
Alte categorii care înregistrează valori negative sunt tabletele de ciocolată şi iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinată şi prăjită continuă să scadă, în timp ce valoric evoluţia rămâne pozitivă, cu un număr constant de consumatori.
Dintre produsele de îngrijire personală pentru care s-au observat creşteri volumice se numără şamponul de păr, săpunul de toaletă şi deodorantele, în timp ce categorii precum pasta de dinţi şi detergentul de spălat rufe au avut evoluţii constante.
"Comerţul modern continuă să câştige teren în faţa celui tradiţional, atrăgând în primele şase luni ale anului 49% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România pentru produse de larg consum, în creştere cu două puncte procentuale faţă de perioada similară a anului precedent. Buticurile şi magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% în perioada precedentă. Ritmul de scădere s-a redus în contextul în care în prima jumătate de an din 2011 comparativ cu perioada similară din 2010, aceste formate au pierdut 3 puncte procentuale în valoare", se spune în comunicat.
În structura comerţului modern, supermarketurile acoperă 16% din valoare, poziţie consolidată şi prin restructurarea unui magazin de tip discount în supermarket.
În ceea ce priveşte hipermarketurile, acestea au câştigat la rândul lor un punct procentual în prima jumătate a anului, rata de creştere fiind la mai puţin de jumătate din cea înregistrată în primele şase luni din 2011.
Principalul motor de creştere în cazul formatelor comerţului modern rămâne numărul mai mare de cumpărători, această tendinţă fiind consolidată şi prin continua expansiune teritorială a marilor lanţuri de retail, arată autorii studiului.
"Prima jumătate a anului aduce însă şi creşteri ale frecvenţei de cumpărare la nivel de canale, aceasta după o perioadă în care numărul de acte de cumpărare a scăzut constant de la an la an. Frecvenţa mai mare de cumpărare este însoţită însă de o loialitate mai mică faţă de retaileri la nivel de total bunuri de larg consum, ceea ce confirmă trendul de «shopping around». Odată cu expansiunea formatelor comerţului modern, observăm creşteri puternice şi pentru produsele marcă privată. Acestea au câştigat 3 puncte procentuale în primele şase luni, acoperind 11% din piaţa bunurilor de larg consum în valoare, în detrimentul mărcilor naţionale. La nivelul numărului de cumpărători, 9 din 10 gospodării au achiziţionat cel puţin o dată produse marcă privată în prima jumătate a anului 2012, în timp ce valoarea plătită în medie pentru aceste produse a crescut cu mai mult de 30%", se spune în comunicat.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, fiind prezentă pe piaţa locală din 1992.
Citește pe alephnews.ro: O explozie la o fabrică de muniții din Turcia a dus la moartea a cel puțin 12 persoane și la rănirea altor patru. Autoritățile investighează incidentul
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Rata anuală a inflaţiei, la nivel maxim: 3,88%. Ce produse au avut cele mai mari creşteri de preţ
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Joe Biden comută pedepsele a 37 de condamnați la moarte. Acestea au fost transformate în închisoare pe viață fără posibilitatea de eliberare
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe