Românii îşi doresc să fie bine trataţi la cumpărături de personalul magazinului

Peste trei sferturi din românii din mediul urban consideră că cel mai important lucru atunci când fac cumpărături este să fie bine trataţi de către personalul magazinului, potrivit studiului Shopping Monitor realizat de firma de cercetare de piaţă GfK România.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Românii îşi doresc să fie bine trataţi la cumpărături de personalul magazinului

Românii îşi doresc să fie bine trataţi la cumpărături de personalul magazinului (Imagine: Mediafax Foto)

Alte criterii importante pentru români sunt cele legate de eficienţa la cumpărături, prin planificarea, înainte de vizita în magazin, a produselor pe care urmează să le achiziţioneze (67%), precum şi cumpărarea tuturor articolelor de care au nevoie dintr-un singur magazin (63%).

"Constatăm că românii sunt destul de orientaţi către eficienţa actului de cumpărare. Nu numai că obişnuiesc să le planifice şi să se documenteze înainte, dar îşi doresc să nu dedice prea mult timp acestei activităţi, preferând cumpărăturile dintr-un singur magazin", a declarat, într-un comunicat, directorul general al GfK România, Andi Dumitrescu.

În schimb, românii sunt puţin interesaţi de a socializa cu alţi cumpărători (20%), să cumpere anumite produse pentru propriul "răsfăţ" (19%) sau să meargă la cumpărături doar pentru a fi în pas cu moda (12%).

Totodată, doar 21% dintre românii din mediul urban sunt interesaţi în primul rând de preţul produselor şi de căutarea reducerilor, a chilipirurilor sau a promoţiilor.

"Atunci când aleg un magazin, aceşti cumpărători nu sunt interesaţi prea mult de facilităţile pe care le oferă acesta sau de varietatea gamei de produse, dar îşi doresc totuşi să cumpere produse de calitate şi proaspete. Ei sunt mai înclinaţi să cumpere în funcţie de promoţiile existente în cataloagele retailerilor şi nu obişnuiesc să facă cumpărături mari. În general, aceşti cumpărători sunt femei, cu vârsta peste 55 de ani şi cu educaţie medie", potrivit GfK.

În cazul planificării cumpărăturilor, cei mai mulţi dintre români (75%) au o listă de cumpărături pe care o respectă în totalitate sau ştiu ce vor să cumpere, dar achiziţionează şi alte produse în afară de cele planificate. Doar un sfert dintre persoane declară că se decid direct în magazin asupra produselor pe care le cumpără.

Gradul de penetrare al pliantelor promoţionale în mediul urban este destul de mare, 82% dintre românii din mediul urban declarând că primesc astfel de materiale publicitare în cutia poştală. Dintre persoanele intervievate, 44% au declarat că citesc pliantele promoţionale şi fac cumpărături în funcţie de acestea, în timp ce 33% spun doar că le citesc.

Cercetarea mai arată că pliantele promoţionale au un impact mai ridicat asupra femeilor şi persoanelor în vârstă.

Studiul se desfăşoară de 10 ani în 12 ţări din Europa Centrală şi de Est, respectiv Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Polonia, România, Rusia - Moscova şi St. Petersburg, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.

Datele pentru studiul Shopping Monitor au fost culese în noiembrie 2008, iar eşantionul a fost de 1.000 de respondenţi, reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban.

GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă la nivel mondial, cu peste 10.000 de angajaţi şi colaboratori, operând în circa 115 ţări. Filiala din România a fost înfiinţată în 1992.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici