- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (09.12.2010, 14:41)
- Ovidiu Tempea - Mediafax , Ovidiu Tempea - Mediafax ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii preferă restaurantele de tip pizzerie
Trei din patru români frecventează mai rar restaurantele şi barurile din cauza crizei, iar 60% plătesc mai puţin de 50 de lei la o ieşire, în timp ce unu din cinci persoane declară că nu au luat masa în oraş în ultimele şase luni, reiese dintr-un sondaj realizat online de bursadereclama.ro.
Urmărește
21 afișări
Românii preferă restaurantele de tip pizzerie (Imagine: Mediafax Foto)
Doar 5,6% dintre respondenţi îşi permit o ieşire la restaurant în fiecare zi, 28,5%- săptămânal, 25,2% - cel puţin o dată pe lună şi peste 40% - cel puţin o dată la trei luni. Doar 20,8% dintre respondenţi au declarat că nu luat masa în oraş în ultimele şase luni.
"Cei care ies frecvent la baruri şi restaurante sunt bărbaţi, tineri (19-29 ani), necăsătoriţi, dar angajaţi într-o relaţie, salariaţi, dar cu venituri sub medie", explică Valentin Oeru, directorul general al TradeAds Interactive, compania care administrează Bursa de Reclamă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Valoarea medie a consumaţiei, la cea mai recentă ieşire în oraş, a fost de 82,9 lei, însă există o discrepanţă mare între diferitele categorii de clienţi, în condiţiile în care aproape 60% dintre respondenţi declară că au plătit sub 50 de lei.
Un sfert dintre participanţii la sondaj au cheltuit la ultima ieşire între 50 şi 100 de lei, în timp ce 17% au plătit peste 100 de lei.
Restaurantele de tip pizzerie sunt cele mai populare în rândul românilor (42,2%), urmate de restaurantele cu specific local/internaţional (29,7%) şi de fast-food (24,5%).
Cei mai mulţi respondenţi afirmă însă că factorul dominant în alegerea unui restaurant este calitatea mâncării (65,1%), preţul fiind al doilea criteriu determinant (46,9%). Calitatea servirii şi ambianţa sunt factori care influenţează alegerea restaurantului pentru mai mult de o treime dintre respondenţi.
Majoritatea românilor caută restaurantele şi localurile amplasate în centrul oraşelor, alegere care a fost indicată de 68,7% dintre respondenţi.
Cu toate acestea, proximitatea este un criteriu important de elecţiune, 83,5% dintre respondenţi afrimând că frecventează localuri la care ajung în cel mult 30 de minute.
În ceea ce priveşte obiceiurile de consum, doar 5% dintre cei chestionaţi spun că preferă băuturi spirtoase tari la ieşirile în restaurante şi baruri, fiind preferate băuturile răcoritoare şi apa minerală (51,3% dintre respondenţi, respectiv 32,9%). Berea a fost indicată ca alegere pentru 31% dintre respondenţi, fiind cea mai consumată băutură alcoolică (medicală), urmată de vin, cu o pondere de sub 20% între preferinţe.
Cei mai mulţi români se deplasează cu autoturismul propriu la ieşirile în oraş (45,5%), 31% aleg să meargă pe jos, 15% cu mijloace de transport în comun şi doar 8,7% cu taxiul.
Mai mult de două treimi dintre români frecventează restaurantele seara, iar 73% aleg cu precădere perioada weekendului. Doar 28% dintre respondenţi preferă ieşirile în cursul după-amiezelor, respectiv doar 27% în cursul zilelor lucrătoare.
Ofertele gen Happy-Hours, promoţile şi reducerile sunt considerate importante sau foarte importante de catre 78.9% dintre respondenţi în actualul context economic.
Sondajul a fost realizat printr-un chestionar livrat online, prin intermediul bannerelor, cu 24 de întrebări, livrat în perioada 21 octombrie- 12 noiembrie 2010, pe 16 site-uri cu o audienţă cumulată de 10,4 milioane de vitatori unici lunar. Dimensiunea eşantionului a fost de 1.185 de respondenţi, cu o eroarea de reprezentantiviate de +/- 3%.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe