- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii vor să călătorească. În primele 3 luni ale anului, căutările de bilete de avion au depăşit nivelul anului 2019
În primele 3 luni ale anului, căutările şi vânzările de bilete de avion au depăşit nivelul anului 2019. Italia, Marea Britanie, Spania, Germania şi Franţa sunt principalele ţări alese de turiştii români în prima parte a acestui an.
Călătoriile cu avionul au reintrat în normal după aproape 2 ani de evoluţie oscilantă. Românii au reluat city break-urile, dar şi deplasările în interes de serviciu sau pentru studii în afara ţării şi pentru prima dată în ultimele 24 de luni sunt mai multe rezervări de bilete de avion decât în anul 2019.
Printre cele mai căutate destinaţii europene sunt Italia, Marea Britanie, Spania, Germania sau Franţa, ţări frecventate atât de turişti, cât şi de cei care călătoresc pentru a-şi vizita rudele din afara ţării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
-
Zi de doliu naţional în Serbia după ce 14 oameni au murit în Novi Sad. 20 de oameni vor fi audiaţi
Conform datelor Vola.ro, cererea către destinaţii precum Londra, Roma, Madrid, Barcelona şi Paris rămâne crescută în rândurile românilor. De altfel, există semne bune şi în ceea ce priveşte intenţiile lor de călătorie în 2022, aceştia având în plan mai multe city-break-uri (39.9%), mai multe vacanţe pe an (35.3%) sau un concediu prelungit (21.7%).
Pentru un bilet spre unele dintre cele mai solicitate rute, Roma sau Londra, românii pot scoate din buzunar începând de la 11 euro. Pentru un zbor până la Madrid, românii plătesc în această primăvară pentru un bilet în jur de 10 euro, iar pentru Barcelona 26 euro.
Peste 55% dintre respondenţi intenţionează să plece într-o deplasare în următoarele trei luni, în timp ce 35% dintre ei vor să călătorească în următoarele 3-6 luni, ceea ce înseamnă că industria turismului va beneficia, în scurtă vreme, de o creştere semnificativă, susţinută şi de sezonul estival.
Pentru următoarele trei luni, românii (40.5%) au în plan să viziteze un oraş mare/o metropolă, având în vedere contextul favorabil al ridicării restricţiilor pandemice, dar şi temperaturile plăcute din timpul primăverii. Destinaţiile de plajă rămân în topul preferinţelor turiştilor (32.5%) şi vor fi din ce în ce mai căutate pe măsură ce măsură ce ne apropiem de luna iunie.
Interesante sunt şi preferinţele turiştilor cu privire la destinaţiile alese, aceştia preferând să rămână în zone cât mai apropiate de casă şi accesibile financiar. 75% dintre participanţii la studiu au declarat că vor călători în Europa în 2022, 11% au ales călătoriile în România, 7.6% îşi doresc destinaţii non-europene (Dubai, Iordania etc.), în timp ce doar 5.9% plănuiesc o vacanţă într-o ţără exotică (Mexic, Thailanda etc.).
„Situaţia din Ucraina s-a tradus în zona călătoriilor cu avionul într-o predispoziţie spre rezervările last-minute pentru următoarele 1-2 luni şi mai puţin spre rezervările pentru un orizont de timp mediu, de 4-6 luni, cum vedeam în anii anteriori. În primele două săptămâni din luna martie românii au vrut să aştepte să vadă cum evoluează lucrurile în ţara vecină, însă acum lucrurile au revenit la normal şi chiar peste estimările noastre”, a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing Vola.ro.
Atunci când vine vorba despre alegerea următoarei destinaţii, românii se orientează, în primul rând, în funcţie de promoţiile disponibile (41.1%). Aproximativ 35% dintre respondenţi susţin că iau decizia de călătorie în funcţie de informaţiile prezentate pe site-uri şi bloguri de travel, în timp ce 12% dintre ei îşi găsesc inspiraţia în social media.
Cât despre modalitatea de transport aleasă de români pentru călătoriile din 2022, câştigă avionul, preferat de 94.5% dintre respondenţi. Urmează maşina personală (2.8%), trenul (1.4%) şi alte variante (maşină închiriată, vas de croazieră etc.). Nu în ultimul rând, românii călătoresc în continuare alături de familie (50%), alături de partener (46.6%), alături de prieteni (30.3%), dar şi singuri (17.2%).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO