Aproximativ 15.000 de români lucrează în prezent în call centere, faţă de 5.000 cât erau în 2007. În general, circa 80% dintre angajaţii din acest domeniu sunt studenţi, începătorii primind salarii cuprise între 700 şi 1.200 lei net, la care se adaugă comisioane din vânzare – în cazul în care este vorba despre un call center ce are ca obiect de activitate vânzarea de produse sau de servicii prin telefon -, plus tichete de masă şi abonamente la clinici medicale.
Programul începe dimineaţa la ora 9 şi se încheie după fix 8 ore, cronometrate la secundă odată cu logarea la un telefon, timp în care angajaţii trebuie să dea un anumit număr de telefoane. Există şi ture de noapte pentru cei care trebuie să sune clienţi din SUA, de exemplu. Angajaţii cu normă întreagă au patru pauze de câte 15 minute fiecare, însă nu toţi au pauză în acelaşi timp.
Citeşte mai multe despre joburile din call-center pe www.gandul.info.