Sarmalele conduc în topul preferinţelor românilor care mănâncă în restaurante

Sarmalele conduc de peste zece ani în topul preferinţelor românilor care mănâncă la restaurant, urmate de tochitură şi de şniţele, dar şi de ciorbe, a declarat agenţiei MEDIAFAX Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama.

Urmărește
239 afișări
Imaginea articolului Sarmalele conduc în topul preferinţelor românilor care mănâncă în restaurante

La Mama: Sarmalele conduc în topul preferinţelor românilor care mănâncă în restaurante (Imagine: Lucian Alecu / MediafaxFoto)

"În restaurantele noastre cele mai căutate produse sunt mâncărurile gătite şi ciorbele. Sărmăluţele sunt de 14 ani în topul vânzărilor. Tochitura şi şniţelele sunt şi ele foarte căutate. Cred că sărmăluţele sunt preferate pentru că reprezintă un fel de mâncare foarte bun. Ele sunt căutate şi pentru că acasă este greu să le mai faci", a spus Mahu.

Omul de afaceri deţine opt restaurante La Mama în Bucureşti şi unul sezonier la Mamaia, cărora li se adaugă trei cafenele Cafepedia, dintre care două în Bucureşti şi una la Iaşi.

În ultimii ani, din cauza crizei, românii intră mai rar în restaurante.

"În criză, clientul a devenit mai conştient de banii lui. A devenit puţin mai selectiv. Poate nu a mai ieşit de patru ori pe săptămână în oraş, şi a ieşit de trei ori. În Bucureşti, noi trăim din bucureşteanul de zi cu zi, în timp de în alte capitale europene, restaurantele trăiesc şi din turism, într-o pondere foarte mare", a spus el.

Potrivit proprietarului La Mama, în Bucureşti turismul de city break, de business sau de leisure nu prea mai există. Din clienţii restaurantelor pe care le deţine, sub 10% sunt turişti străini, faţă de 30% până în 2008. Cei mai mulţi dintre aceştia erau turişti de business.

Ultimul restaurant La Mama a fost deschis în luna octombrie în Bucureşti, iar pentru anul viitor, Mahu îşi propune să extindă lanţul cu cel puţin alte două, tot în Capitală.

"A deschide un restaurant în provincie implică nişte probleme, dintre care principala este cea de management. Managementul din provincie nu este în stare să funcţioneze. Restaurantul este un loc aproape pervers. Îţi răpeşte modul normal de a gândi fără să-ţi dai seama. Într-un restaurant, dacă nu eşti în permanenţă acolo, absolut toată lumea te poate fura", a mai spus el.

Lanţul La Mama, care are zilnic peste 4.000 de clienţi, va încheia acest an cu afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul trecut.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici