SCANDALUL manualelor alternative: Părinţii consideră că auxiliarele completează informaţiile din manualele tradiţionale

Părinţii au o atitudine favorabilă faţă de manualele alternative, iar opt din 10 respondenţi la studiul „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor”, realizat pentru Uniunea Editorilor din România (UER), consideră că acestea completează informaţia existentă în manualele tradiţionale.

Urmărește
439 afișări
Imaginea articolului SCANDALUL manualelor alternative: Părinţii consideră că auxiliarele completează informaţiile din manualele tradiţionale

Părinţii aprobă folosirea manualele alternative la şcoală: Majoritarea consideră că aceastea completează informaţiile din manualele tradiţionale

Potrivit studiului, şapte din 10 părinţi consideră că manualele alternative îi ajută pe copii, iar 78% cred că manualele alternative au un conţinut satisfăcător sau foarte satisfăcător, relevă studiul iVox „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor”. Trei din patru părinţi au afirmat că ei consideră important ca profesorul să aleagă manualul pe baza căruia predă elevilor.

De asemenea, 40% din respondenţi au declarat că maualele alternative selectează permisiv conţinutul programei, iar profesorul şi elevul au spaţiu de creaţie. 32% dintre respondenţi au precizat că informaţiile din manualele alternative prezintă posibilitatea interpretării deschise, 27% din părinţi consideră că acestea oferă un mod de învăţare care presupune înţelegerea şi explicarea, iar 25% au afirmat că informaţiile din manualele alternative sunt un mijloc pentru formarea unor competenţe, valori şi atitudini.

„Rezultatele acestui studiu ne arată clar care este de fapt poziţia părinţilor faţă de eliminarea manualelor alternative. Majoritatea părinţilor, chiar dacă este ignorată de autorităţi, apreciază că manualele alternative reprezintă un instrument esenţial pentru educarea copiilor lor. Considerăm că aceste date trebuie luate în calcul acum, când autorităţile se pregătesc să instituie Editura Unică şi Manualul Unic. Se dovedeşte astfel că recenta declaraţie a ministrului Liviu Pop, potrivit căreia <<elevii au învins>> odată cu apariţia Editurii Unice, este neadevărată. Părinţii cred că această măsură ameninţă viitorul copiilor lor, iar Ministerul Educaţiei Naţionale trebuie să ţină cont de acest lucru, mai ales că, până acum, nici un oficial nu a adus vreo dovadă că manualul unic ar îmbunătăţi sistemul românesc de învăţământ”, declară directorul executiv al Uniunii Editorilor din Romania, Polixeniu Anghel.

Studiul mai evidenţiază faptul că 41% dintre respondenţi consideră că editarea tuturor manualelor de către o singură editură nu va rezolva problemele din educaţia românească. Vorbind despre reformele din educaţia pre-universitară din ultimii ani, 45% dintre respondenţi consideră că acestea au înrăutăţit situaţia, 22.64% consideră că implementarea lor a fost deficitară, în timp ce 18% dintre respondenţi cred că aceste reforme sunt inexistente.

Studiul „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor” a fost realizat pentru Uniunea Editorilor din România (UER), în perioada 17 – 24 octombrie, pe un eşantion de 1.214 respondenţi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici