Scoţia: camioane alimentate cu deşeuri de la whisky

  • Scoţia experimentează alimentarea motoarelor cu biogaz realizat din deşeuri provenite de la whisky.
  • Primele teste s-au făcut la legendara distilerie Glenfiddich, unde s-au folosit resturi de prelucrare a whisky-ului care nu poluează.
  • Scopul este reducerea emisiilor de gaze, soluţia fiind una mult mai eficientă decât varianta cu GPL.
Urmărește
557 afișări
Imaginea articolului Scoţia: camioane alimentate cu deşeuri de la whisky

Scoţia: camioane alimentate cu deşeuri de la whisky

Cursa pentru reducerea drastică a emisiilor şi despărţirea, treptat, de motoarele termice creează situaţii neaşteptate. La fel este şi soluţia găsită în Scoţia de faimoasa distilerie Glennfiddich, pentru a reduce emisiile flotei sale de camioane.

Se utilizează ca şi combustibil pentru vehicule reziduurile rezultate după prelucrarea whisky-ului. Ideea nu este o nebunie, dimpotrivă face parte din perspectiva reducerii complete a impactului asupra mediului al tuturor distileriilor scoţiene până în 2040 (decizie a Parlamentului).

De fapt, trei vehicule parcurg rutele de livrare pentru cel mai iubit produs al Scoţiei. Singura diferenţă este că poluează cu peste 90% mai puţin decât GPL-ul folosit anterior, economisind şi costurile de eliminare a materialelor.

Acest lucru se datorează faptului că biogazul produs de distilerie şi utilizat ca şi combustibil provine din rămăşiţele boabelor de malţ procesate pentru obţinerea whisky-ului. În mod normal, acestea ar fi fost parţial reciclate ca hrană pentru animale şi parţial aruncate.

Pe lângă reducerea emisiilor de CO2 pentru fiecare camion, această soluţie reduce semnificativ răspândirea gazelor cu efect de seră şi a altor produse dăunătoare răspândite în mod normal de evacuările vehiculului.

Având în vedere că numai distileria Glenfiddich are în circulaţie 20 de camioane pe drumurile scoţiene, beneficiile pentru mediu sunt substanţiale. În plus, scopul este de a pune acest combustibil şi la dispoziţia concurenţilor, în următoarele câteva luni.

Întregul sistem se bazează pe puncte de alimentare poziţionate lângă distilerii, care deservesc camioane Iveco special modificate la nivelul motorului.

Odată ce mai mulţi distribuitori şi vehicule vor fi disponibile pentru livrări, nu ar trebui să existe nicio piedică pentru ca „whiskygas” să devină standard.

Şi dacă combustibilul obţinut cu această metodă nu înseamnă încă zero emisii, este cu siguranţă un înlocuitor mult mai rezonabil pentru mediu în comparaţie cu produsele petroliere, cum ar fi GPL.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici