Platformele de comerţ electronic Shein şi Temu şi-au intensificat eforturile pentru a atrage cumpărători în segmentul jucăriilor, în contextul cumpărăturilor de Black Friday. În timp ce platformele continuă să fie asociate cu produse la preţuri mici, cum ar fi haine şi accesorii de uz casnic, categoria jucăriilor a cunoscut o creştere semnificativă a vânzărilor.
Conform firmei de cercetare Circana, piaţa globală a jucăriilor a generat vânzări de 108,7 miliarde de dolari în 2023. Shein a raportat o creştere cu două cifre a volumului vânzărilor de jucării, iar Temu observă o creştere a căutărilor de produse din această categorie.
Totuşi, Amazon, Walmart şi Target continuă să domine piaţa de jucării din SUA, acoperind aproape 70% din vânzări, conform analistului Linda Bolton Weiser. În Europa, un studiu Circana a arătat că 60% dintre tinerii între 18 şi 34 de ani au cumpărat jucării de pe platforme precum Temu, Shein sau AliExpress în 2024.
Problemele legate de produse contrafăcute au atras atenţia unor producători mari, precum MGA Entertainment, Mattel şi Spin Master. Deşi aceste companii nu îşi vând direct produsele pe Shein sau Temu, listele de produse care pretind a fi autentice au fost identificate pe ambele platforme.
Atât Shein, cât şi Temu au declarat că au politici stricte împotriva produselor contrafăcute. Spre exemplu, Temu a eliminat recent articole suspectate de a fi încălcat drepturile de proprietate intelectuală şi a introdus un sistem de monitorizare proactivă pentru a preveni astfel de cazuri, pe viitor.