Sistemul electronic al cardului de sănătate, ÎNTRERUPT cinci ore, din cauza unei defecţiuni

Sistemul electronic al cardului de sănătate a fost întrerupt vineri, timp de aproximativ cinci ore, din cauza unei defecţiuni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate spunând că astfel de situaţii nu ar trebui să afecteze pacienţii, dacă se respectă normele de utilizare a documentului.

Urmărește
727 afișări
Imaginea articolului Sistemul electronic al cardului de sănătate, ÎNTRERUPT cinci ore, din cauza unei defecţiuni

Sistemul electronic al cardului de sănătate, întrerupt cinci ore, din cauza unei defecţiuni (Imagine: Gabriel Petrescu / Mediafax Foto)

Defecţiunea în sistemul electronic al cardului naţional de sănătate (CEAS) a apărut la ora 06.55 şi a fost remediată vineri la prânz.

"Problemele la sistemul cardului de sănătate au fost remediate în jurul orei 12.00, furnizorii de servicii medicale putând utiliza cardul fără probleme. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate recomandă furnizorilor de servicii medicale ca ori de câte ori ar apărea anumite probleme în sistem, să nu intre în panică, ci să folosească pas cu pas instrucţiunile din normele privind cardul de sănătate", a declarat purtătorul de cuvânt al CNAS, Mihaela Tănase.

Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, a declarat că pacienţii nu ar trebui să fie afectaţi de defecţiuni la sistemul cardului de sănătate, precizând că aceştia primesc consultaţii şi servicii medicale atunci când apar situaţii de acest fel, aşa cum este prevăzut şi în legislaţia în vigoare.

"Funizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a respecta normele de utilizare a cardului de sănătate, astfel încât niciun pacient să nu aibă de suferit în această situaţie", a spus Vasile Ciurchea.

Potrivit normelor de utilizare, postate pe site-ul CNAS, după introducerea cardului în cititor, se tastează PIN-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit, fiind înregistrat serviciul prestat, în aplicaţie de furnizori. De la momentul repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori trebuie încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), în limita a 72 de ore.

Astfel, toate serviciile prestate şi operate în sistem vineri, de la ora 06.55 până la remedierea defecţiunii, se vor valida în PIAS pe baza amprentei de timp şi a numărului de card, au precizat sursele citate.

"Normele de utilizare stipulează clar comportamentul furnizorilor de servicii medicale în astfel de situaţii", a mai spus preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

Serviciile medicale sunt acordate, începând din 1 septembrie, doar cu cardul de sănătate. Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis, dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă.

De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiază de servicii medicale, acordate indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici