Sistemul Naţional Integrat privind actele de identitate, finalizat în toamna anului 2012

Sistemul Naţional Integrat privind actele de identitate va costa peste 26 de milioane de lei, din care 21,5 milioane de lei reprezintă fonduri nerambursabile, şi va fi finalizat în toamna anului 2012, contractul de finanţare a proiectului fiind semnat marţi de miniştrii Internelor şi Comunicaţiilor.

Urmărește
2 afișări

Ministrul Internelor, Traian Igaş, şi ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, au semnat, marţi, contractul de finanţare al proiectului "Sistem Naţional Integrat de Introducere şi Actualizare a Informaţiilor Legate de Evidenţa Persoanelor", se arată într-un comunicat de presă de miercuri al Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI).

Valoarea totală a proiectului este de peste 26 de milioane de lei, din care aproape 21,5 milioane de lei reprezintă asistenţă nerambursabilă. Perioada de implementare a proiectului este de un an şi şapte luni.

Sistemul va putea fi interconectat la celelalte sisteme informatice naţionale, atât ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, cât şi ale partenerilor externi din statele membre.

Noua aplicaţie informatică va facilita eliberarea sau emiterea de certificate sau adeverinţe prin care să se dovedească cetăţenia, datele de identitate sau domiciliul. De asemenea, va înlesni comunicarea către diverse instituţii şi autorităţi publice a datelor de identitate şi a celor privind domiciliul anumitor persoane, a precizat MAI.

Astfel, utilizatorii aplicaţiei vor putea constata şi modificările survenite în bazele de evidenţă a persoanelor, eventualele actualizări şi completări de informaţii. Sistemul va permite şi eliberarea cărţii de identitate, a certificatului de stare civilă, a paşaportului, întregistrarea şi radierea auto.

Utilizatorii aplicaţiei vor putea, de asemenea, să furnizeze date din Registrul Local de evidenţă a persoanelor, la solicitarea unor instituţii şi autorităţi centrale şi locale.

Totodată, prin intermediul portalului, vor fi făcute verificări de către structurile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale în bazele de date centrale de evidenţă a persoanelor privind forma şi conţinutul paşapoartelor, permiselor de conducere şi actelor de identitate.

Prin aplicaţia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementată la nivelul judeţelor şi localităţilor, se urmăreşte eficientizarea fluxurilor de informaţii, prin modificarea structurii sistemului şi a bazelor de date.

Pentru utilizarea acestui sistem vor fi instruite 70 de persoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici