- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sistemul Naţional Integrat privind actele de identitate, finalizat în toamna anului 2012
Sistemul Naţional Integrat privind actele de identitate va costa peste 26 de milioane de lei, din care 21,5 milioane de lei reprezintă fonduri nerambursabile, şi va fi finalizat în toamna anului 2012, contractul de finanţare a proiectului fiind semnat marţi de miniştrii Internelor şi Comunicaţiilor.
Ministrul Internelor, Traian Igaş, şi ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, au semnat, marţi, contractul de finanţare al proiectului "Sistem Naţional Integrat de Introducere şi Actualizare a Informaţiilor Legate de Evidenţa Persoanelor", se arată într-un comunicat de presă de miercuri al Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI).
Valoarea totală a proiectului este de peste 26 de milioane de lei, din care aproape 21,5 milioane de lei reprezintă asistenţă nerambursabilă. Perioada de implementare a proiectului este de un an şi şapte luni.
Sistemul va putea fi interconectat la celelalte sisteme informatice naţionale, atât ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, cât şi ale partenerilor externi din statele membre.
Noua aplicaţie informatică va facilita eliberarea sau emiterea de certificate sau adeverinţe prin care să se dovedească cetăţenia, datele de identitate sau domiciliul. De asemenea, va înlesni comunicarea către diverse instituţii şi autorităţi publice a datelor de identitate şi a celor privind domiciliul anumitor persoane, a precizat MAI.
Astfel, utilizatorii aplicaţiei vor putea constata şi modificările survenite în bazele de evidenţă a persoanelor, eventualele actualizări şi completări de informaţii. Sistemul va permite şi eliberarea cărţii de identitate, a certificatului de stare civilă, a paşaportului, întregistrarea şi radierea auto.
Utilizatorii aplicaţiei vor putea, de asemenea, să furnizeze date din Registrul Local de evidenţă a persoanelor, la solicitarea unor instituţii şi autorităţi centrale şi locale.
Totodată, prin intermediul portalului, vor fi făcute verificări de către structurile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale în bazele de date centrale de evidenţă a persoanelor privind forma şi conţinutul paşapoartelor, permiselor de conducere şi actelor de identitate.
Prin aplicaţia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementată la nivelul judeţelor şi localităţilor, se urmăreşte eficientizarea fluxurilor de informaţii, prin modificarea structurii sistemului şi a bazelor de date.
Pentru utilizarea acestui sistem vor fi instruite 70 de persoane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: CCR decide renumărarea voturilor
-
BREAKING NEWS CCR a decis renumărarea tuturor voturilor din turul 1 al alegerilor prezidenţiale. Campania electorală se suspendă
-
Augustin Zegrean: Mă tem că vor să meargă spre anularea turului întâi al alegerilor prezidenţiale
-
„Este absolut imposibil...” – Toni Greblă despre renumărarea voturilor de la alegerile prezidenţiale
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO