Situaţie alarmantă: Numărul corigenţilor şi al elevilor cu situaţia neîncheiată a crescut considerabil/ JUDEŢELE cu cele mai îngrijorătoare procente

Procentele care vizează numărul elevilor din clasele ciclului gimnazial care au rămas corigenţi sau cu situaţia neîncheiată au crescut îngrijorător. Potrivit unor rapoarte ale Ministerului Educaţiei, pentru multe din judeţele ţării, acestea s-au dublat şi chiar triplat, comparativ cu anii trecuţi.

Urmărește
738 afișări
Imaginea articolului Situaţie alarmantă: Numărul corigenţilor şi al elevilor cu situaţia neîncheiată a crescut considerabil/ JUDEŢELE cu cele mai îngrijorătoare procente

Raport îngrijorător: Numărul corigenţilor şi al elevilor cu situaţia neîncheiată a crescut considerabil

Potrivit datelor unui raport realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi prezentat de Ecaterina Andronescu, procentul elevilor de gimnaziu din clasele V-VIII care au rămas corigenţi sau cu situaţia neîncheiată a crescut îngrijorător.

Cea mai alarmantă situaţie este înregistrată în Brăila, unde 19,56% din elevii ciclului gimnazial au rămas corigenţi sau cu situaţia neîncheiată în 2019. Această creştere este una semnificativă, cu atât mai mult cu cât, în 2018, procentul elevilor aflaţi în această situaţie era aici de 6,64%. În 2017 procentul era unul şi mai optimist, de doar 4,56%.

În judeţul Prahova a fost înregistrat, de asemenea, în 2019 un procent îngrijorător al elevilor claselor V-VIII rămaşi corigenţi sau cu situaţia neîncheiată. 14,47% al elevilor se află în 2019 în această situaţie în Prahova, comparativ cu 4,95 în 2018, respectiv 4,61% în 2017.

Un alt judeţ care a înregistrat valori negative mari in acest sens este Tulcea, unde 16,01% din elevii claselor V-VIII au rămas corigenţi sau cu situaţia neîncheiată în 2019, comparativ cu anii trecuţi, când Tulcea înregistra procente de 7,77 în 2018 sau 8,14 în 2017.

16,25% din totalul elevilor ciclului gimnazial din Călăraşi au finalizat de asemenea acest an şcolar cu corigenţe sau situaţii neîncheiate. În 2018, procentul pentru Călăraşi era sub jumătatea celui înregistrat în 2019: 7,18%.

Nici Ilfovul nu stă mai bine la acest capitol. Şi aici rata elevilor din clasele V-VIII care au rămas corigenţi sau cu situaţia neîncheiată s-a dublat comparativ cu anul 2018, ajungând de la 7,42%, la 15,49%. În 2017 aceasta era de doar 6,34%.

Creşteri exponenţiale ale acestor procente au avut loc şi în judeţe precum Cluj, 12, 40% în 2019, comparativ cu 4,71 în 2018, Bistriţa Năsăud, cu 11,35 în 2019, comparativ cu 4,99% în 2018 sau Vaslui, cu 13,58% în 2019, comparativ cu 5,62% în 2018.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a precizat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că în acest sens, ministerul Educaţiei Naţionale va efectua o analiză serioasă, întrucât cifrele raportate reprezintă un număr „important” al elevilor din această promoţie, care rămân corigenţi sau cu situaţia neîncheiată. „Din păcate, despre ei nu ştim în acest moment dacă vor fi în etapa următoare sau nu”, a spus ministrul.

„Ne atrag atenţia cifrele relativ mari la clasa a V-a , ceea ce înseamnă că la trecerea de la ciclul primar, la ciclul gimnazial, elevii au o problemă. Va trebui să ne aplecăm asupra acestei probleme să vedem cum putem să o remediem. Procentul celor corigenţi în clasa a V-a variază destul de mult, el scade la clasele a VI-a şi a VII-a şi din nou înregistrăm la clasa a VIII-a valori mult mai mari, care merg până la aproape 20%”, a conchis Ecaterina Andronescu.

Taguri:
corigenti,
rapoarte,
men

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici