Confruntat cu ascensiunea reţelelor sociale şi a serviciilor de mesagerie online precum WhatsApp, Messenger şi Telegram, SMS-ul (anagramă pentru „short message service”) este o specie digitală în declin, la 30 de ani de la apariţie, însă fără a dispărea din telefoanele noastre mobile.
160
Este numărul total de caractere pe care le poate conţine un SMS. Această limită a fost stabilită în 1985 de către germanul Friedhelm Hillebrand, unul dintre creatorii SMS-ului. Scriind propoziţii la întâmplare, a constatat că aproape întotdeauna a ajuns la 160 de caractere.
6000 de miliarde
Un record. Acesta a fost atins în 2014, potrivit cifrelor furnizate de ITU, agenţia Naţiunilor Unite care monitorizează telecomunicaţiile. Dovadă a declinului său, în 2016, au fost trimise doar 3.000 de miliarde de SMS-uri în întreaga lume, în special în ţările în curs de dezvoltare.
10 miliarde
Este numărul de mesaje SMS trimise în 2021 în Nigeria, în creştere cu 15% faţă de anul precedent. Motivul? Costul său redus (4 naira, adică 0,008 euro) în comparaţie cu cel al unei conexiuni la internet (1 euro pentru 2 GB).
-29%
Utilizarea SMS-urilor în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani a scăzut puternic în 2020, potrivit unui studiu realizat de Organismul autorităţilor europene de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice. În schimb, mesageria online este din ce în ce mai populară (+54%).
50 de miliarde de euro
Potrivit firmei americane de cercetare Juniper Research, până în 2023, se preconizează că piaţa SMS-urilor în scopuri publicitare şi tranzacţionale va depăşi 50 de miliarde de euro la nivel mondial. SMS-urile supraevaluate sau SMS-urile legate de plăţi, cunoscute publicului larg prin intermediul emisiunilor de jocuri televizate sau al apelurilor la donaţii, îi dau un al doilea „suflu”, relatează tf1info.fr.