Mihai Fifor: Până în septembrie am putea avea o cooperare pentru producţia de vaccinuri la Cantacuzino
„După aproape un deceniu, România a reuşit să contracareze subfinanţarea sistemului de apărare, prin alocarea a 2 la sută din PIB. Este datoria noastră să avem un sistem militar performant şi condiţii corespunzătoare de muncă şi aparatură modernă. (…) În această perioadă, efortul nostru a fost concentrat pe parteneriatul cu Statele Unite ale Americii”, a declarat Mihai Fifor, la începutul prezentării bilanţului de şase luni de activitate.
Fifor a vorbit şi despre investiţiile făcute în ceea ce priveşte înzestrarea Armatei, dar şi despre faptul că România este al patrulea contributor cu trupe în Afganistan, menţionând faptul că ministerul analizează suplimentarea cu 200 de militari români a contingentului din această ţară.
De asemenea, ministrul a menţionat, la capitolul înzestrări, sistemele Patriot, Himars precum şi achiziţia blindatelor Piranha şi continuarea procedurilor pentru achiziţia a altor aeronave F16.
La capitolul investiţii în infrastructură, Fifor a menţionat începerea lucrărilor de modernizare la mai multe baze, precum şi renovarea Palatului Cercului Militar.
„Institutul Cantacuzino este cea mai mare provocare a MAPN în acest an şi avem capacitatea de a restabiliza lucrurile. În ceea ce priveşte producţia de vaccinuri, suntem deja în discuţii avansate cu o serie de companii recunoscute în domeniul producţiei de vaccinuri pentru a identifica potenţiale colaborări pe acest segment. Noi sperăm ca începând cu luna septembrie să putem anunţa o astfel de cooperare”, a precizat Fifor.
Tot în ceea ce priveşte sănătatea, Fifor a mai spus că a fost modernizată infrastructura Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central. Ministrul Apărării a mai declarat că Armata se confruntă în continuare cu o lipsă de personal.
„Facem demersuri pentru ocuparea funcţiilor, dar este o procedură destul de anevoioasă. Oamenii trebuie sa îşi dorească să intre în Armata Română. Desfăşurăm un lobby care e aproape o campanie de marketing. Nu e deloc usor”, a mai spus Fifor.