Sprijin pentru copiii romi din 70 de şcoli din cele mai sărace comunităţi - proiect UNICEF

Copiii romi din 70 de şcoli din cele mai sărace comunităţi din România vor primi sprijin pentru creşterea calităţii învăţământului, astfel încât să se prevină abandonul şcolar şi neparticiparea la educaţie a acestor copii, în cadrul unui proiect finanţat de UNICEF România.

Urmărește
10 afișări

Reprezentanţa UNICEF în România, în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Comunitară "Împreună" şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a lansat studiul "O şcoală pentru toţi? Accesul copiilor romi la o educaţie de calitate", potrivit unui comunicat de presă de joi.

Realizat cu sprijin financiar oferit de către Reprezentanţa UNICEF în România la finele anului 2010, studiul îşi propune să ofere reperele necesare pentru analiza calităţii învăţământului la care au acces copiii din 70 de şcoli din cele mai sărace comunităţi de romi din România, să prezinte date cantitative şi calitative despre abandonul şcolar, nepromovarea şi neparticiparea la educaţie a copiilor romi şi să stimuleze o dezbatere publică pe marginea măsurilor de îmbunătăţire a accesului copiilor romi la o educaţie de calitate, se arată în comunicat.

Conform studiului, 76 la sută din copiii aflaţi în risc de abandon sunt de etnie romă, în 31 la sută din unităţile de învăţământ analizate au fost identificate cazuri de segregare. Şcolile care "deservesc" cele mai sărace comunităţi de romi sunt cele mai "sărace" din punct de vedere al infrastructurii de care acestea dispun (toalete, terenuri de sport, laboratoare de specialitate, biblioteci, computere, cadre didactice specializate), formarea continuă a cadrelor didactice care activează în aceste şcoli este cu mult sub media naţională, potrivit sursei citate.

Studiul recomandă sporirea resurselor alocate şcolilor cu pondere semnificativă de elevi romi, monitorizarea calităţii învăţământului în şcolile cu pondere semnificativă de romi şi publicarea periodică a unui raport asupra stării învăţământului la care au acces romii, adoptarea unor măsuri de combatere a sărăciei (verificarea şi corectarea mecanismelor de acordare a burselor sociale, programe de tip "after-school").

Promovarea unei alte viziuni asupra abandonului şcolar (încadrarea personalului de sprijin, combaterea cauzelor, nu a simptomelor abandonului, punerea la punct a unui sistem de avertizare timpurie şi luarea unor măsuri de prevenire), promovarea dialogului intercultural (o mai bună cunoaştere a realităţilor rome, continuarea politicii mediatorilor şcolari, educaţia interculturală în şcolile multietnice şi ca parte a formării cadrelor didactice) sunt, de asemenea, printre recomandările acestui studiu.

"Studiul aduce, din păcate, confirmarea unor realităţi dureroase în ceea ce priveşte accesul copiilor romi la o educaţie de calitate. UNICEF promovează egalitatea de şanse şi se apleacă cu precădere asupra copiilor celor mai vulnerabili. Problema absenteismului şi a abandonului şcolar este din ce în ce mai îngrijorătoare, iar UNICEF îşi concentrează toate eforturile pentru a contribui la oprirea fenomenului. Studii ca cel de faţă sunt folosite pentru a putea aborda cauzele specifice ale abandonului", a declarat reprezentant UNICEF în România, Edmond McLoughney, citat în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici