Staţia de metrou Tudor Arghezi se deschide circulaţiei în 15 noiembrie

Staţia de metrou Tudor Arghezi, singura construită de o autoritate locală, va fi dată în folosinţă în 15 noiembrie, ca urmare a graficului de activităţi agreat în comun de Primăria Sectorului 4 şi Metrorex.

Urmărește
1946 afișări
Imaginea articolului Staţia de metrou Tudor Arghezi se deschide circulaţiei în 15 noiembrie

Staţia de metrou Tudor Arghezi se deschide circulaţiei în 15 noiembrie

Anunţul a fost făcut marţi de Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, în timpul unei vizite tehnice în clădirea noii faciltăţi de transport.

„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze staţia şi parcarea, pentru că doar aşa, putem reduce indicii de trafic din Bucureşti. Evident că nu ne oprim aici şi ne ocupăm, împreună cu Consiliul Judeţean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea reţelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentaţia necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociaţi cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 şi cu Consiliul Judeţean Ilfov”, a declarat Daniel Băluţă.

„Circulaţia se va face într-un sistem de tip pendulă, de la staţia Tudor Arghezi la staţia Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la staţia Berceni până la staţia Pipera. Până la sfârşitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare şi automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulaţia să se desfăşoare în lung, de la staţia Pipera până la staţia Tudor Arghezi. Intervalul de circulaţie a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”, a spus Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.

Potriv it unui comunicat al Primăriai Sectorului 4, recepţia noii staţii de metrou de pe Şoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice.

Construită pe o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi, staţia de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Staţiei i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Şoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât şi pentru persoane cu dizabilităţi. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum şi funcţionării instalaţiilor de automatizare. Aici, şoferii care vin în Capitală dinspre localităţile învecinate îşi pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-şi continue călătoria spre centrul oraşului cu metroul.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
metrou,
tudor arghezi,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici