Staţiunea Mamaia pierde turismul de familie, care s-a mutat în sudul litoralului

  • Plajele cu nisip fin din sudul litoralului au fost extinse recent, iar intrarea lină în apă le face şi mai atractive pentru familiile cu copii.
  • Staţiunile din sudul litoralului, precum Venus şi Olimp, atrag familiile cu copii şi datorită resorturilor all-inclusive şi facilităţilor dezvoltate.
Urmărește
4041 afișări
Imaginea articolului Staţiunea Mamaia pierde turismul de familie, care s-a mutat în sudul litoralului

Staţiunea Mamaia pierde turismul de familie, care s-a mutat în sudul litoralului

Segmentarea turiştilor care ajung pe litoralul românesc începe să fie tot mai clară, iar migraţia familiilor cu copii spre sudul litoralului tot mai pregnantă, în condiţiile în care în staţiuni precum Venus şi Olimp s-au făcut investiţii în resorturi all-inclusive, în facilităţi pentru copii, iar o parte din plaje au fost extinse, dar şi-au păstrat nisipul fin şi intrarea lină, scrie Ziarul Financiar.

„Începem să avem o segmentare a cli­enţilor, se simte tot mai mult migraţia fami­liilor cu copii către sudul litoralului. Dacă în anii anteriori aveam pe zi în vacanţa de vară 200 de copii cazaţi, acum într-o zi avem 70 de copii în hotel, în condiţiile în care avem un grad de loialitate de 40%“, a spus pentru ZF Paul Mărăşoiu, directorul general al hotelului Zenith din Mamaia. Hotelul de patru stele (fostul Golden Tulip şi fostul Fantasy Beach), deschis tot timpul anului, se află în nordul staţiunii Mamaia şi este una dintre cele mai mari unităţi de cazare de pe litoral, cu o capacitate de 290 de camere. În iulie, unitatea a avut un grad mediu de ocupare de 89%, nivel estimat şi pentru luna august.

El mai spune că această segmentare s-a întâmplat mai greu, iar Mamaia trebuie promovată ca o destinaţie de cupluri, de evenimente şi de conferinţe. De altfel, hotelul îşi asigură un procent semnificativ din venituri din evenimentele de business în special în extrasezon.Cei mai mulţi dintre proprietarii de hoteluri de pe litoral îşi ţin unităţile deschise doar în lunile de vară sau din aprilie până la finalul lunii septembrie.

Staţiunea Mamaia este atractivă şi pentru cluburile care s-au deschis aici, dar şi pentru concertele şi eveni­mentele care se organizează. Mai mult, în această staţiunea este şi cea mai dezvoltată infrastuctură în ceea ce priveşte sălile de conferinţă de pe litoralul românesc. Marile companii organizează evenimente corporate, traininguri în sălile din hotelurile din Mamaia, ceea ce asigură venituri suplimentare hotelierilor în extrasezon.

Plajele extinse în sudul litoralului şi nisipul fin, atractive pentru familiile cu copii

Dacă extinderea plajelor din Mamaia a stârnit controverse dată fiind distanţa mare pe care trebuie să o parcurgă un turist până la mare, dar şi nisipul care şi-a pierdut fineţea, lărgirea recentă a plajelor din sudul litoralului şi nisipul fin reprezintă un plus pentru staţiunile de aici, ce au devenit şi mai atractive pentru familiile cu copii. „Când mergem la mare cel mai mult contează plaja, să aibă nisip fin şi intrare lină pentru copilul nostru de 4 ani. Alegem zona de sud pentru că ni se pare mai prietenoasă pentru copil“, a spus Viorica G, 37 de ani.

De altfel, Dragoş Răducan, preşedin­tele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, declara recent într-un comu­nicat de presă că nisipul adus în cadrul procesului de înnisipare în sudul litoralului este fin şi oferă un confort sporit pentru toţi turiştii, în special pentru copii. Intrarea lină în apă este ideală pentru familii, oferindu-le siguranţa necesară pentru a se bucura de vacanţa la mare fără griji, afirma el.

„Se produce această segmentare mai accentuat, dar este ceva ce ne-am dorit. Familiile cu copii migrează tot mai mult către sudul litoralului, către staţiunile „verzi“, mai liniştite, aşa cum le numim, în special în staţiunea Venus, pentru că aici s-au dezvoltat resorturi all-inclusive, cu facilităţi pentru copii“, a spus Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa.

Recent, Nicolae Movileanu, proprieta­rul complexului hotelier Mera Resort din Venus şi unul dintre cei mai mari investitori de pe litoralul românesc, declara pentru ZF că va demara în toamnă construcţia parcului de distracţii din Neptun, o investiţie estimată iniţial la 60 mil. euro, care se va face etapizat. Parcul de distracţii din Neptun va include un aqua parc, parc tematic, cu multe alte activităţi.

Familia Movileanu controlează com­ple­xul hotelier Mera Resort şi 50 de vile în Venus, hotelul Mera Brise Mangalia şi Mera Onix în Cap Aurora. El spunea că a mai realizat investiţii importante la Mera Holiday, în modernizarea celor două hote­luri, cu 200 de camere, în piscine, facilităţi pentru turişti şi familii cu copii.

În 2021, el a finalizat construcţia a 25 de viluţe la Venus, o investiţie de 6 milioane de euro, printr-un credit bancar.

Aici deţine hoteluri (Melodia şi Fa­vorit) şi antreprenoarea Luchi Georgescu, care a investit în modernizare şi facilităţi pentru copii. În sudul litoralului, majorita­tea hotelurilor care funcţionează în prezent au fost construite înainte de ’90, cumpărate de oameni de afaceri şi renovate ulterior.

Aproape 60.000 de camere sunt în unităţile de cazare din sudul litoralului. În zonă mai operează hotelul de cinci stele Inter din staţiunea Venus, redeschis în 2013 după investiţii de 10 milioane euro.

Pe litoralul românesc ajung anual peste un milion de turişti români în total, în cele 120.000 de locuri de cazare în unităţile turistice din judeţul Constanţa, potrivit ultimelor date de la Statistică.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici