Legea din Utah a fost semnată în aceeaşi zi în care CEO-ul TikTok a depus mărturie în faţa Congresului despre, printre altele, efectele platformei asupra sănătăţii mintale a adolescenţilor.
În afara Utah, parlamentarii din statele roşii, inclusiv Arkansas, Texas, Ohio şi Louisiana, şi din statele albastre, inclusiv New Jersey, înaintează propuneri similare. Între timp, California a promulgat o lege anul trecut prin care companiile de tehnologie să pună siguranţa copiilor pe primul loc şi să interzică să profileze copii sau să folosească informaţiile personale în moduri care ar putea dăuna copiilor fizic sau psihic, potrivit
AP.
Noile legi din Utah cer, de asemenea, ca părinţii să aibă acces la conturile copilului lor. Ei prezintă reguli pentru persoanele care doresc să deschidă proces pentru prejudiciile pe care susţin că aplicaţiile le cauzează. Dacă sunt implementate, procesele împotriva companiilor de social media care implică copii sub 16 ani vor schimba sarcina probei şi vor cere companiilor de social media să arate că produsele lor nu sunt dăunătoare, nu invers.
Companiile de social media ar putea fi nevoite să proiecteze noi funcţii pentru a respecta părţile legilor care interzic promovarea reclamelor minorilor şi afişarea acestora în rezultatele căutării. Companii de tehnologie precum TikTok, Snapchat şi Meta, care deţine Facebook şi Instagram, îşi câştigă cei mai mulţi bani prin direcţionarea publicităţii către utilizatorii lor.
Dacă legea va fi pusă în aplicare, grupul de susţinere a confidenţialităţii digitale a declarat că „majoritatea tinerilor din Utah se vor afla efectiv blocaţi în mare parte a internetului”.