STB încurajează bucureştenii, de Săptămâna Europeană a Mobilităţii, să utilizeze transportul în comun

De Săptămâna Europeană a Mobilităţii încurajăm locuitorii zonei metropolitane Bucureşti - Ilfov să utilizeze mijloacele de transport în comun, transmite Adrian Criţ, Directorul General STB SA.

Urmărește
261 afișări
Imaginea articolului STB încurajează bucureştenii, de Săptămâna Europeană a Mobilităţii, să utilizeze transportul în comun

STB încurajează bucureştenii, de Săptămâna Europeană a Mobilităţii, să utilizeze transportul în comun

„De Săptămâna Europeană a Mobilităţii încurajăm locuitorii zonei metropolitane Bucureşti - Ilfov să utilizeze mijloacele de transport în comun. Prin crearea conexiunilor dintre oameni şi locuri oferim expertiza, dedicarea, implicarea şi creativitatea pentru ca transportul public să devină mai accesibil, mai sustenabil, mai curat, mai predictibil. Săptămâna Europeană a Mobilităţii – 16-22 septembrie 2022, reprezintă oportunitatea perfectă prin care Societatea de Transport Bucureşti STB SA, cu suportul Asociaţiei Internaţionale de Transport Public UITP, evidentiază şi oferă posibilitatea intensificării acţiunilor de promovare a mobilităţii durabile. Cu această ocazie, STB SA a lansat o campanie de promovare a beneficiilor utilizării mijloacelor de transport în comun, cu impact major asupra calităţii vieţii urbane. Pe Citylight-urile din staţiile STB SA., prin mesaje dedicate, subliniem impactul transportului public în combaterea schimbărilor climatice şi importanţa adusă de acesta prin dezvoltarea economiei locale, mobilitatea, accesibilitatea, siguranţa, inovaţia”, a declarat Adrian Criţ, Directorul General STB SA.

Potrivit unui comunicat, STB transmite că, prin cele 12 mesaje postate pe staţiile STB SA, este promovată importanţa transportului public pentru oameni, oraşe şi planetă. STB arată că transportul în comun costă 1/16 din cât plătesc oamenii pentru a deţine o maşină personală.

„Sistemele de transport public sunt mult mai eficiente decât deplasările individuale cu autoturismele în ceea ce priveşte utilizarea eficientă a spaţiului public. La o rată normală de ocupare a locurilor din maşini de 1,3 persoane, un autobuz standard încărcat la capacitate maximă poate elimina din trafic peste 40 de maşini, un metrou încărcat la capacitate maximă poate elimina 600 de maşini din trafic, iar metroul de mare viteză (cum ar fi RER la Paris) poate înlocui 1.500 de maşini. (...) Traficul rutier rămâne cea mai mare sursă de poluare fonică din Europa, care poate duce la tulburări de somn, hipertensiune arterială şi deces prematur. Dacă mai multe persoane ar utiliza transportul public, volumul traficului ar scădea, la fel şi expunerea cetăţenilor la zgomot. Transportul public este cel mai ecologic mod de deplasare pe lângă mersul pe jos şi cu bicicleta, deoarece consumă mai puţină energie şi emite mai puţin CO2 pe pasager/ km decât vehiculele personale. Transportul public implică beneficii economice de aproximativ cinci ori mai mari decât banii investiţi în acest sector. Fiecare 1 euro creat din transportul public conduce la o creştere suplimentară de 4 euro în economia totală. Cum? Prin conectarea oamenilor la locurile de muncă, la activităţile lor de formare şi de agrement, permiţând gruparea activităţilor şi dezvoltarea afacerilor, sprijinirea turismului, creşterea valorii terenurilor şi a proprietăţilor contribuind la regenerarea oraşelor sau a zonelor defavorizate prin conexiuni de transport”, sunt câteva dintre motivele invocate de STB.

De asemenea, se precizează că transportul în comun reprezintă „numărul 1 în materie de siguranţă”, fiind cel mai sigur mod de a călători în oraş şi pe continent.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici