Studenţii de la FJSC vor avea o emisiune radio la Bucureşti FM. Generaţia Z va fi on-air începând din 9 septembrie 2022

Publicat: 05 09. 2022, 14:36
Actualizat: 05 09. 2022, 14:38

15 studenţi ai Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti sunt implicaţi în acest proiect, iar prima grupă a început deja lucrul sub coordonarea realizatorului Eugen Vrabie.

„Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării este o facultate cu profil aplicativ, astfel că studenţii au nevoie atât de laboratoare moderne unde să studieze ori săli de curs adecvate nevoilor actuale ale profesiei, cât şi de o mai mare apropiere de mediul profesional, nu doar la modul individual, ci instituţional. Parteneriatul pe care l-am iniţait cu postul public de radio oferă studenţilor oportunitatea de a performa la o staţie care cultivă jurnalismul de calitate. Eu însumi mi-am început activitatea în presă la postul public de radio, instituţie media unde studenţii vor însuşi şi practica valorile profesiei”, a remarcat conf. univ. dr. Antonio Momoc, decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti.

În plus, directorul Bucureşti FM, Flavia Voinea a declarat: „Cred cu tărie că practica în presă este esenţială. Teoria este foarte importantă, dar trebuie dublată de o activitate susţinută în viaţa reală. Întâlnirea cu microfonul este o magie, iar studenţii care au şansa acestei întâlnirii încă din primii ani de facultate sunt avantajaţi.  Lucrul într-o redacţie, presiunea timpului, scrisul pentru online, concizia orală… toate acestea trebuie învăţate şi repetate. Pentru Bucureşti FM este deja o tradiţie să primească studenţii FJSC în programele de practică.”

Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti şi-a propus încă de la înfiinţare să fie terenul de pregătire în domeniul Ştiinţe ale comunicării, menit să formeze profesionişti pentru industria marcom şi conceput să conlucreze cu organizaţiile media, cu agenţiile de publicitate şi relaţii publice, pentru a profesionaliza industriile creative şi a licenţia profesionişti în comunicare publică, în jurnalism şi publicitate.

Viziunea FJSC este orientată către profesionalizarea presei, independenţa editorială, responsabilitatea şi respectul faţă de interesul public. Etica profesională în comunicarea publică, în utilizarea noilor tehnologii, educaţia media şi combaterea dezinformării reprezintă principiile academice şi instrumentele formării profesionale prin care încurajăm o cultură politică a participării şi implicării democratice.
Misiunea instituţională a FJSC este una strategică de formare a unor jurnalişti şi comunicatori responsabili cu obiectivul major al protejării interesului public, al informării corecte a opiniei publice şi al promovării valorilor democraţiei contemporane.