- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: 33% dintre români au dubii legate de existenţa COVID-19 şi 12% cred că este o invenţie
- Peste 55% dintre români cred în existenţa noului coronavirus, în timp ce 33% au dubii cu privire la existenta acestuia.
- 12% cred că virusl este o invenţie, potrivit unui studiu.
- Aproape jumătate dintre români nu întrevăd schimbări ale vieţii pe care o duc acum.
Profimedia
Peste 55% dintre români cred în existenţa noului coronavirus, în timp ce 33% au dubii cu privire la existenta acestuia şi 12% cred că este o invenţie, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă Novel Research, la iniţiativa Provident Financial România.
Conform sursei citate, percepţia diferă în funcţie de localitatea de reşedinţă - astfel, dacă în ce priveşte românii din zona urbană procentul celor care cred că virusul este o invenţie este de puţin peste 7%, în mediul rural procentul este dublu, de peste 16%. Studiul a fost efectuat în perioada 15-22 iulie, pe un eşantion reprezentativ de 1.003 persoane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Întrebaţi despre încrederea pe care o au în sursele de informare, majoritatea românilor spun că au încredere în discuţiile cu prietenii şi familia (56,5%), apoi în discuţiile cu colegii (37.9%) sau în comunicatele Guvernului (36,2%). Românii manifestă cea mai mare lipsă de încredere în ce priveşte informaţiile de la celebrităţi, vloggeri sau bloggeri (43,5), social media (32,5%) şi TV (28,5%).
Indiferent de percepţia asupra noului coronavirus, toţi respondenţii au constatat efectele contextului creat de COVID-19 asupra vieţii lor. Aproape 60% dintre români spun că cel mai mare impact negativ a fost resimţit în ce priveşte planurile de vacanţă şi călătoriile. Peste 55% au afirmat că efectele negative ale crizei COVID s-au văzut şi în viaţa socială. În acelaşi timp, un număr apropiat de români au constatat un impact negativ şi asupra finanţelor personale sau ale familiei, dar şi asupra siguranţei personale. Criza COVID-19 nu a schimbat însă, pentru majoritatea românilor, evoluţia dezvoltării personale sau profesionale ori viaţa de familie sau de cuplu.
„Românii sunt preocupaţi pentru cum vor evolua lucrurile în următorul an şi cele mai mari riscuri identificate sunt: creşterea rapidă a numărului de infecţii (52,9%), revenirea la starea urgenţă (42,7) sau atingerea capacităţii maxime a spitalelor (39,9%). În ce priveşte infectarea cu COVID-19, mai puţin de un sfert cred că există riscul ca asta să li se întâmple lor şi sub 20% se tem că s-ar putea să-şi piardă locul de muncă”, conform datelor centralizate.
Pe de altă parte, aproape jumătate dintre români nu întrevăd schimbări ale vieţii pe care o duc acum. Aproape o treime sunt însă optimişti şi cred că viaţa lor de peste jumătate de an va fi mai bună decât cea de acum. La polul opus sunt cei aproape 23% dintre români care sunt pesimişti şi cred că viaţa lor va fi mai rea decât în acest moment.
Eşantionul de 1.003 persoane a fost selectat aleatoriu din rândul populaţiei adulte din România (18 ani+), folosind cote, cu o marjă de eroare de ± 3%.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO