Studiu: Contrar opiniilor, romanii sunt atenţi la etichete, se feresc de zahăr, OMG şi grăsimi

Românii sunt atenţi, când citesc etichetele produselor, la cantitatea de zahăr şi ingredientele modificate genetic, dar şi la conţinutul de grăsimi, ponderea celor care dau atenţie acestor detalii fiind peste media globală, relevă un studiu GfK.

Urmărește
185 afișări
Imaginea articolului Studiu: Contrar opiniilor, romanii sunt atenţi la etichete, se feresc de zahăr, OMG şi grăsimi

Studiu: Contrar opiniilor, romanii sunt atenţi la etichete, se feresc de zahăr, OMG şi grăsimi

Aproape jumătate dintre consumatori, la nivel global, declară că atunci când citesc etichetele despre conţinutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr şi fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt şi ei atenţi la acest din urmă aspect, dar şi la conţinutul redus de grăsimi (55% pentru ambele). Următorii factori foarte importanţi în cazul a jumătate dintre români sunt “ingredientele organice” sau “conţinutul redus de zahăr”.

Global, produsele cu conţinut scăzut de sodiu sau de sare ocupă locul trei în top, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%) se găsesc produsele ecologice, cele cu cu conţinut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi şi produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

Românii au acordat o importanţă mai mare tuturor criteriilor analizate faţă de media globală, cu patru dintre ele alese de peste jumătate dintre cei chestionaţi. La nivel global, nicio caracteristică nu a fost selectată de un procent atât de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arată că, cel puţin la nivel declarativ, românii sunt mai atenţi la ce consumă decât majoritatea ţărilor analizate, fiind preocupaţi de sănătatea lor şi a familiilor lor.

Aşa cum era de aşteptat, persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanţă mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici.

În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conţinut sunt fără organisme modificate genetic (55%), cu conţinut redus de zahăr sau fără zahăr (54%) şi conţinut redus de sodiu sau de sare (52%).

În cazul celor cu venituri scăzute, cei mai importanţi factori se referă la organismele modificate genetic şi la conţinutul de zahăr, însă sunt menţionaţi de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legătură cu produsele ecologice şi cele îmbogăţite cu vitamine sau minerale (41%).

China se află în fruntea listei pentru opt dintre cei nouă factori de decizie analizaţi. Excepţia se referă la produsele de provenienţă locală, unde Italia preia conducerea. România se află pe a doua poziţie pentru cinci dintre caracteristici: fără organisme modificate genetic, fără grăsimi (în acest caz, clasându-se la egalitate cu China), provenienţă locală, conţinut de pre- sau probiotice şi fără gluten. La alte trei aspecte deţinem locul al treilea în top: produse organice, îmbogăţite cu vitamine sau minerale şi fără sodiu sau sare.

GfK a intervievat 23.000 de consumatori online în 17 ţări în vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenţa demografică a populaţiei online în vârstă de peste 15 ani din fiecare ţară. Ţările incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie şi SUA. Studiul pentru România este realizat în 2015, pe un eşantion de 1000 de utilizatori de Internet.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici