Studiu. Cu două săptămâni înainte de începerea şcolii, mai mult de jumătate dintre părinţi vor ca elevii să meargă la cursuri faţă în faţă

  • 55% din parinţi vor ca elevii să revină la şcoala faţă în faţă, în contextul pandemiei de coronavirus.
  • 31% dintre parinţi optează pentru sistemul hibrid.
  • Studiul ”Back to School Post-Covid” realizat de Ministerul Educaţiei s-a derulat în rândul părinţilor copiilor din învăţământul preuniversitar.
Urmărește
722 afișări
Imaginea articolului Studiu. Cu două săptămâni înainte de începerea şcolii, mai mult de jumătate dintre părinţi vor ca elevii să meargă la cursuri faţă în faţă
Mai mult de jumătate din părinţi (55%) doresc că elevii să revină la şcoala faţă în faţă, acest scenariu beneficiind de cel mai crescut nivel de încredere, în timp ce aproape o treime optează ca şcoala să înceapă în sistem hibrid, potrivit unui studiu comandat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării
 
Studiul ”Back to School Post-Covid” s-a derulat în rândul părinţilor copiilor din învăţământul preuniversitar.
 
Principala îngrijorare a părinţilor se leagă de neatenţia copiilor faţă de regulile de distanţare fizică şi igienă (mai mult de 6 din 10 părinţi), dar şi de faptul că unii părinţi şi-ar putea trimite copiii la şcoală, chiar dacă prezintă simptome.
 
Pe locul al doilea în opţiunile părinţilor se află varianta mixtă, în care copiii alternează învăţarea la distanţă cu şcoala tradiţională. Această variantă este preferată de aproape o treime (31%) dintre părinţi, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial şi liceal, precum şi pentru cei care locuiesc în oraşele mari şi foarte mari ale ţării.
 
Părinţii consideră cursurile mixte mai puţin potrivite pentru copiii lor, comparativ cu cele faţă în faţă.
 
Potrivit studiului, doar 14% dintre părinţi aleg cursurile exclusiv la distanţă, variantă care a acumulat cel mai scăzut nivel de încredere.
 
Părinţii elevilor de gimnaziu şi din clasele mai mici tind totuşi să accepte mai uşor această formă de desfăşurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu.
 
Reticenţa părinţilor a fost generată de lipsa socializării (65% dintre părinţi), a timpului prelungit petrecut în faţa calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informaţiilor predate în cadrul cursurilor la distanţă (62%) ori de faptul că elevilor le lipseşte concentrarea (54%), neavând un program clar şi o anumită rutină de învăţare (52%)”, se arată în comunicatul MEC.
 
Studiul „Back to School Post-Covid” a fost realizat în perioada 26 iulie - 3 august 2020, de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educaţie din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, pe un eşantion de 1.067 de respondenţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici