Studiu: Cum influenţează panourile publicitare comportamentul din trafic al conducătorilor auto

Panourile publicitare amplasate pe marginea căilor rutiere predispun la accidente de circulaţie, întrucât influenţează într-un mod negativ comportamentul din trafic al conducătorilor auto.

Urmărește
533 afișări
Imaginea articolului Studiu: Cum influenţează panourile publicitare comportamentul din trafic al conducătorilor auto

Studiu: Cum influenţează panourile publicitare comportamentul din trafic al conducătorilor auto (Imagine: Andrei Pungovschi/ Mediafax Foto)

Şoferii îşi modifică viteza considerabil în trafic, în funcţie de tipul de panou publicitar pe lângă care trec, afirmă o echipă de cercetători de la Universitatea Alberta din Canada, informează dailymail.co.uk.

"Neatenţia şoferilor este una dintre cauzele principale care cauzează accidente de automobil. Cu toate acestea, se cunosc foarte puţine lucruri despre neatenţia emoţională din timpul conducerii automobilului, în ciuda unor dovezi evidente care atestă faptul că atenţia este strâns legată de emoţii", afirmă autorii studiului.

În acest studiu, realizat cu ajutorul studenţilor canadieni şi a unui program de simulare computerizată, cercetătorii Michelle Chan şi Anthony Singhal au descoperit că şoferii care trec pe lângă panouri publicitare cu mesaje negative, precum "abuz", "stres", "închisoare" şi "război", tind să încetinească şi să se îndepărteze de banda pe care conduc.

În schimb, şoferii care trec pe lângă panouri ce includ cuvinte cărora le este asociată o conotaţie pozitivă, precum "bani", "celebritate", "sex" şi "victorie", au tendinţa de a accelera.

"Testele au arătat că, atunci când eşti stimulat pozitiv, atenţia ta creşte şi conduci mai bine când eşti într-o dispoziţie veselă", a declarat Michelle Chan.

"În testele mele, am descoperit totodată, atunci când am analizat timpii de reacţie faţă de anumite cuvinte-ţintă, că participanţii au reacţionat mai repede în grupul pozitiv decât cei din grupul negativ", a adăugat aceeaşi cercetătoare.

Participanţii la acest test "au condus" în cadrul a trei scenarii diferite, prin faţa a 20 de panouri amplasate pe fiecare traseu: fiecare panou includea grupuri de cuvinte pozitive, negative sau neutre.

Rezultatele studiului ar putea avea anumite implicaţii pentru companiile de publicitate, iar anumite ţări au luat deja decizia de a limita conţinuturile panourilor publicitare amplasate pe marginea şoselelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici