- Home
- Social
- LONDRA, (19.02.2013, 16:40)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Cum influenţează panourile publicitare comportamentul din trafic al conducătorilor auto
Panourile publicitare amplasate pe marginea căilor rutiere predispun la accidente de circulaţie, întrucât influenţează într-un mod negativ comportamentul din trafic al conducătorilor auto.
Urmărește
533 afișări
Studiu: Cum influenţează panourile publicitare comportamentul din trafic al conducătorilor auto (Imagine: Andrei Pungovschi/ Mediafax Foto)
Şoferii îşi modifică viteza considerabil în trafic, în funcţie de tipul de panou publicitar pe lângă care trec, afirmă o echipă de cercetători de la Universitatea Alberta din Canada, informează dailymail.co.uk.
"Neatenţia şoferilor este una dintre cauzele principale care cauzează accidente de automobil. Cu toate acestea, se cunosc foarte puţine lucruri despre neatenţia emoţională din timpul conducerii automobilului, în ciuda unor dovezi evidente care atestă faptul că atenţia este strâns legată de emoţii", afirmă autorii studiului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
În acest studiu, realizat cu ajutorul studenţilor canadieni şi a unui program de simulare computerizată, cercetătorii Michelle Chan şi Anthony Singhal au descoperit că şoferii care trec pe lângă panouri publicitare cu mesaje negative, precum "abuz", "stres", "închisoare" şi "război", tind să încetinească şi să se îndepărteze de banda pe care conduc.
În schimb, şoferii care trec pe lângă panouri ce includ cuvinte cărora le este asociată o conotaţie pozitivă, precum "bani", "celebritate", "sex" şi "victorie", au tendinţa de a accelera.
"Testele au arătat că, atunci când eşti stimulat pozitiv, atenţia ta creşte şi conduci mai bine când eşti într-o dispoziţie veselă", a declarat Michelle Chan.
"În testele mele, am descoperit totodată, atunci când am analizat timpii de reacţie faţă de anumite cuvinte-ţintă, că participanţii au reacţionat mai repede în grupul pozitiv decât cei din grupul negativ", a adăugat aceeaşi cercetătoare.
Participanţii la acest test "au condus" în cadrul a trei scenarii diferite, prin faţa a 20 de panouri amplasate pe fiecare traseu: fiecare panou includea grupuri de cuvinte pozitive, negative sau neutre.
Rezultatele studiului ar putea avea anumite implicaţii pentru companiile de publicitate, iar anumite ţări au luat deja decizia de a limita conţinuturile panourilor publicitare amplasate pe marginea şoselelor.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe