Studiu Google în România: În medie, copiii primesc primul telefon la 8 ani şi petrec online 1-3 ore zilnic

Pentru a marca Ziua Siguranţei pe Internet, Google a prezentat rezultatele unui studiu despre siguranţa online a copiilor şi atitudinea părinţilor asupra modului în care copiii folosesc dispozitivele online şi petrec timp pe internet.

Urmărește
84 afișări
Imaginea articolului Studiu Google în România: În medie, copiii primesc primul telefon la 8 ani şi petrec online 1-3 ore zilnic

Cercetarea explorează cum abordează părinţii vârsta la care îşi lasă copiii să utilizeze dispozitive conectate la internet, cât timp stau online copiii, care sunt regulile părinţilor pentru accesul online şi cum le impun copiilor, cum discută aceste subiecte cu cei mici şi cum se schimbă toate aceste aspecte odată cu vârsta copiilor.

Principalele concluzii ale raportului Google privind siguranţa online a copiilor:

Vârsta medie la care părinţii le dau copiilor propriul smartphone este 8 ani. Aproape jumătate dintre părinţi au spus că le-au dat copilului primul telefon când avea între 5 şi 8 ani, iar peste o treime între 9 şi 12 ani. De ce le-au dat părinţii un telefon cu conexiune la internet? În primul rând, arată studiul, pentru a fi în contact cu ei în orice moment. Marea majoritate a părinţilor menţionează acest motiv, indiferent de vârsta copiilor. De asemenea, o treime dintre părinţi au spus că nu vor ca cei mici să se simtă excluşi social, dacă nu au un smartphone.

Majoritatea copiilor cu vârste între 5 şi 12 ani petrec online 1-3 ore pe zi, arată datele studiului, în timp ce majoritatea adolescenţilor (13-17 ani) petrec online peste 3 ore zilnic. 


Cele mai utilizate aplicaţii/site-uri web în rândul copiilor sunt cele educaţionale, urmate de jocuri video. Aplicaţiile de social media sunt folosite după  9 ani, în special de către adolescenţi.

Siguranţa online este un subiect critic pentru părinţi. Marea lor majoritate spun că au discutat despre acest subiect cu copiii lor în ultimul an, indiferent de vârsta lor. Discuţiile despre siguranţa online încep când copilul are între 5 şi 8 ani. Totuşi, ponderea ridicată a vârstei de 13 ani pentru prima discuţie despre siguranţa online arată o creştere a importanţei acestui subiect în rândul părinţilor, în ultimii ani.

Care este cel mai bun mod de a-i educa pe copii privind siguranţa digitală? Discuţii relaxate cu aceştia, cred cei mai mulţi părinţi, indiferent de vârsta copilului. În paralel, impunerea de reguli prin tehnologii de control parental reprezintă modul optim de a asigura siguranţa online a copilului, consideră părinţii. Utilizarea controlului parental scade odată cu vârsta copilului, căci doar 12% dintre părinţii de adolescenţi spun că folosesc astfel de soluţii, faţă de o treime pentru copiii de vârste mai mici.

Marea majoritate a părinţilor impun reguli privind timpul pe care copiii îl petrec pe dispozitive. Peste 80% dintre părinţii cu copii de 5-12 ani spun că folosesc astfel de limite. În cazul adolescenţilor, impunerea de limite este mai dificilă: potrivit unui sfert dintre părinţi, copiii lor folosesc dispozitivele fără limită de timp.

Care este principala preocupare a părinţilor privind consumul digital al copiilor? Pentru părinţii cu copii de sub 9 ani, conţinutul sexual explicit. În cazul celor cu copiilor de 9-12 ani, cyberbullying-ul este cel mai îngrijorător, în timp ce, în cazul adolescenţilor, manipularea online a copiilor (online grooming) generează cele mai mari preocupări în rândul părinţilor.

Studiul a fost realizat de Topline, companie specializată în studii de piaţă, în august - septembrie 2024, pe un eşantion reprezentativ de 570 de persoane din România, părinţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani. Studiu face parte dintr-o analiză mai amplă - EU Family Safety Survey 2024, realizată la nivelul EU.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici