Studiu îngrijorător: 75% dintre profesori nu au primit ajutor legat de metodele de lucru în perioada carantinei

Peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii şcolii sau a autorităţilor locale în privinţa metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în perioada carantinei, potrivit unui studiu realizat de organizaţia SuperTeach.

Urmărește
438 afișări
Imaginea articolului Studiu îngrijorător: 75% dintre profesori nu au primit ajutor legat de metodele de lucru în perioada carantinei

Studiu îngrijorător

În urma unui chestionar aplicat comunităţii de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenţi au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială.

„Peste 60% dintre profesorii chestionaţi folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât şi pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea şi deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa şi de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie)”, potrivit unui comunicat al SuperTeach.

Profesorii sunt îngrijoraţi şi de dificultăţile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia şi internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezenţă la cursurile online de peste 75%.

„Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluţie unică recomandată pentru toţi profesorii, iar profesorii se văd nevoiţi să găsească soluţii cu resursele proprii, este considerat de către aceştia bulversant, atât pentru ei, cât şi pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare şi strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Ca dovadă, 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online, iar 17% dintre profesori sunt îngrijoraţi că nu-şi pot organiza şi monitoriza eficient activitatea, în condiţiile în care doar 27% dintre ei spun că reuşesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat, alţi 30% menţionând un grad de acoperire între 25 şi 50% din materie.

„La SuperTeach, suntem pregătiţi să le oferim sprijin atât în ceea ce priveşte dezvoltarea competenţelor digitale, cât şi inspiraţie şi idei în gestionarea şcolii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulţi dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi co-fondator al proiectului SuperTeach.

La întrebările SuperTeach au răspuns cadre didactice din toate judeţele ţării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea, 45% predau la nivel preşcolar şi primar, 54% la nivel gimnazial şi liceal, 1% la nivel universitar.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici