Studiu: Ponderea profesorilor cu experienţă redusă, mai mare în şcoli cu elevi din medii defavorizate

În şcolile în care peste 30% dintre elevi provin din medii socio-economice defavorizate, ponderea profesorilor cu mai puţin de cinci ani de experienţă profesională este mai mare cu 6% decât în celelalte unităţi, rezultă dintr-un studiu internaţional privind procesul de predare-învăţare.

Urmărește
175 afișări
Imaginea articolului Studiu: Ponderea profesorilor cu experienţă redusă, mai mare în şcoli cu elevi din medii defavorizate

Studiu:Ponderea profesorilor cu experienţă redusă, mai mare în şcoli cu elevi din medii defavorizate (Imagine: Cristi Movila/Mediafax Foto)

Potrivit rezultatelor Studiului Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013, desfăşurat în 34 de ţări, în şcolile în care peste 10% dintre elevi au limba maternă diferită de limba de predare, ponderea profesorilor cu mai puţin de cinci ani de experienţă profesională este cu 7% mai mare decât în şcolile în care mai puţin de 10% dintre elevi au limba maternă diferită de limba de predare.

În concluzie, într-o şcoală în care peste 30% dintre elevi provin din medii socio-economice defavorizate sau peste 10% dintre elevi au limba maternă diferită de limba de predare, este mai probabil să predea un profesor aflat la început de carieră, susţin autorii studiului.

În majoritatea ţărilor participante la studiu, printre care şi România, educaţia şi experienţa de predare au legătură cu posibilitatea de a preda în localităţi cu populaţie mai mare.

În România, numărul mediu de elevi din şcoală este 474, faţă de media internaţională de 546, iar numărul mediu de elevi dintr-o clasă este 22 în România faţă de 24 media internaţională.

Numărul mediu de profesori este 32, faţă de media internaţională de 45. Raportul dintre numărul de elevi şi numărul de profesori este 15 în România, faţă de 12 media internaţională.

Raportul dintre numărul de profesori şi numărul de personal de asistenţă pedagogică este de 22 în România, faţă de 14 media internaţională, iar raportul dintre numărul de profesori şi numărul de personal administrativ este 8 în România, faţă de 6 media internaţională.

Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013 s-a desfăşurat sub egida Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi este cel mai mare studiu internaţional centrat pe cercetarea mediului educaţional. România a participat pentru prima dată la acest studiu, în cel de al doilea ciclu, desfăşurat în perioada 2011-2013.

TALIS 2013 s-a desfăşurat în 34 de ţări de pe cinci continente. Ţările participante la studiul sunt: Australia, Israel, Serbia, Brazilia, Italia, Singapore, Bulgaria, Japonia, Slovacia, Chile, Coreea de Sud, Spania, Cipru, Letonia, Suedia, Croaţia, Malaezia, Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), Cehia, Mexic, Alberta (Canada), Danemarca, Olanda, Anglia (Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord), Estonia, Norvegia, Flandra (Belgia), Finlanda, Polonia, Statele Unite ale Americii, Franţa, Portugalia, Islanda şi România.

În fiecare ţară participantă, aproximativ 200 de şcoli au fost selectate aleatoriu să participe la studiu, pentru fiecare nivel de învăţământ pe care ţara respectivă l-a ales pentru a fi inclus în analiză. În fiecare şcoală, chestionarele au fost completate de directorul şcolii şi de alţi aproximativ 20 de profesori selectaţi aleatoriu.

Fiecare ţară a putut opta pentru una sau ambele forme de administrare a studiului: online sau pe suport de hârtie. În România, administrarea studiului s-a realizat online.

În România, la activitatea de pretestare a chestionarelor TALIS au fost selectaţi să participe 803 profesori din 40 de şcoli. În etapa principală a studiului, în care au fost administrate chestionarele, au fost selectate să participe la studiu 197 de şcoli pentru nivelul de învăţământ gimnazial şi 147 de şcoli pentru opţiunea PISA-link.

De asemenea, au fost selectaţi să participe la studiu 3.370 de profesori dintre cei care predau în cele 197 de şcoli din eşantionul pentru învăţământ gimnazial şi 3.341 de profesori dintre cei care predau în cele 147 de şcoli participante la studiul PISA. Rezultatele studiului au fost publicate de OCDE şi sunt prezentate şi de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici