- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.06.2015, 13:14)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu privind turiştii români: Circa 17% alocă peste 4.000 lei pentru vacanţă în 2015
Circa 17% dintre turiştii români alocă peste 4.000 lei pentru concediul planificat în acest an, faţă de 5% în 2005, potrivit unui studiu care analizează preferinţele turiştilor români în ultimii zece ani.
Urmărește
579 afișări
Studiu privind turiştii români: Circa 17% alocă peste 4.000 lei pentru vacanţă în 2015 (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
În ceea ce priveşte bugetul de vacanţă alocat pe familie, sub 1.000 lei este alocat de 11% dintre turişti în 2015, faţă de 34% în 2005; 42% dintre turişti alocă între 1.000 şi 2.000 lei, faţă de 34% în 2005. Creşterea dorinţei de confort a mărit bugetul pentru vacanţa românilor, spun realizatorii studiului. Între 2.000 şi 4.000 lei este alocat de 28% dintre turişti, faţă de 7% în 2005, în timp ce peste 4.000 lei este alocat de 17% dintre turişti, faţă de 5% în 2005.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
De asemenea, 22% dintre persoanele intervievate nu au fost anul trecut în vacanţă, faţă de 44% în 2004.
"Ca şi acum zece ani, jumătate din populaţie pleacă în vacanţe interne, dar turismul extern aproape s-a triplat; au crescut semnificativ şi vacanţele mixte (intern şi extern). Unul din trei turişti români apelează la serviciile unei agenţii de turism pentru a cumpăra o vacanţă. Avionul a devenit principalul mijloc de transport pentru vacanţă. A dispărut practic cererea pentru hotelurile de o stea şi s-a triplat, în schimb, opţiunea pentru 4 şi 5 stele", se arată în studiu.
Adrian Voican, iniţiatorul sondajului, preşedintele Comisiei de marketing a ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism), afirmă că analizează piaţa de turism periodic.
"Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult şi sunt mult mai avizaţi ca în trecut", a declarat el.
Altă concluzie a studiului a fost că, în ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creştere avându-l persoanele de peste 55 de ani (seniori) cu + 35% din total creştere, urmate de "aspiranţi" (26-35 ani) cu 21%.
De asemenea, în ultimii zece ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/persoană) au contribuit cu cea mai mare creştere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul "Înscrieri Timpurii", bazate pe reduceri pentru achiziţia din timp a biletelor, oferte care nu existau acum zece ani. În schimb, persoanele cu venituri mai mari şi-au păstrat consumul turistic, renunţând totuşi la vacanţele extravagante de tip "once in a life time".
Din totalul celor intervievaţi, 50% au ales România ca destinaţie turistică, iar 24% au ales o destinaţie externă. Apetitul românilor pentru vacanţele externe a crescut de 2 ori şi jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004 la 24% în 2014.
A crescut totodată consumul vacanţelor mixte (ţară şi străinătate) de peste 20 de ori, de la un procent nesemnificativ de 0,2% în 2004 la 5,4% în 2014.
"Este o tendinţă promiţătoare despre care anticipăm că îşi va continua creşterea, datorită profilului turistului român, dornic de nou dar şi tradiţionalist", spun realizatorii studiului.
Anul trecut, ca şi acum zece ani, 31% din cei care au declarat că au fost în vacanţă au apelat la serviciile unei agenţii de turism. În 2014, cei mai apropiaţi de serviciile agenţiilor de turism au fost cei care au cumpărat vacanţe externe cu 58% faţă de 53% în anul 2004, în timp ce pentru vacanţele în România au apelat 16% dintre respondenţi faţă de 25% în urmă cu zece ani.
În anul 2014, jumătate dintre cei care au plecat în vacanţă s-au informat despre destinaţii prin internet iar 30% prin agenţii şi 20% prin prieteni, în timp ce în anul 2004, în România internetul se afla abia la început.
În ceea ce priveşte intenţia de vacanţă în acest an, 42% declară că vor pleca în vacanţă în ţară (faţă de 50% în 2014), iar 28% intenţionează să plece în vacanţe externe (faţă de 23% în 2014). 23% nu vor pleca în vacanţă (faţă de 22% în 2014).
În 2015, 55% dintre turişti preferă să plece în vacanţă cu avionul faţă de 21% în 2005. Cei ce folosesc maşina proprie în vacanţă reprezintă 28% faţă de 15% în 2005. Vacanţele cu autocarul sunt în scădere, astfel că în 2015 doar 16% dintre turişti mai preferă acest mijloc de transport faţă de 25% în 2005.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ format din 560 de subiecţi intervievaţi pe bază de chestionar, în perioada 10-25 mai 2015.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Peste 40% dintre turiştii români apelează la ofertele de tip Last Minute sau urmăresc promoţiile
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 12:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 12:15
Două sate din România au fost selectate în Programul Upgrade al Best Tourism Villages 2024