STUDIU Săptămâna de lucru de 4 zile nu reduce productivitatea. Angajaţii colaborează mai bine şi sunt mai implicaţi

  • Aproape la jumătatea celor şase luni de experiment, în cadrul căruia angajaţii din 73 de companii primesc o zi liberă plătită săptămânal, 35 din cele 41 de companii care au răspuns la un sondaj au declarat că este "probabil" sau "extrem de probabil" să ia în considerare continuarea săptămânii de lucru de patru zile.
  • Cele mai multe dintre companiile participante la un program-pilot privind săptămâna de lucru de patru zile în Marea Britanie au declarat că nu au înregistrat nicio pierdere de productivitate în timpul experimentului şi, în unele cazuri, au observat o îmbunătăţire semnificativă, potrivit unui sondaj realizat în rândul participanţilor şi publicat miercuri.
Urmărește
1224 afișări
Imaginea articolului STUDIU Săptămâna de lucru de 4 zile nu reduce productivitatea. Angajaţii colaborează mai bine şi sunt mai implicaţi

STUDIU Săptămâna de lucru de 4 zile nu reduce productivitatea. Angajaţii colaborează mai bine şi sunt mai implicaţi

Toate cele 41 de companii, cu excepţia a două, au declarat că productivitatea a fost aceeaşi sau s-a îmbunătăţit. În mod remarcabil, şase companii au declarat că productivitatea s-a îmbunătăţit semnificativ.
 
Discuţiile despre o săptămână de lucru de patru zile există de zeci de ani. În 1956, vicepreşedintele de atunci, Richard Nixon, a declarat că o prevedea într-un "viitor nu foarte îndepărtat", deşi nu s-a materializat pe scară largă. Dar schimbările de la locul de muncă din cauza pandemiei de coronavirus în jurul muncii la distanţă şi a muncii hibride au dat un impuls întrebărilor legate de alte aspecte ale muncii. 
 
„Dacă ne uităm la impactul pandemiei asupra locului de muncă, de multe ori am fost prea concentraţi pe locul de muncă", a declarat Joe O'Connor, CEO al 4 Day Week Global, un grup non-profit care realizează studiul împreună cu cercetători de la Universitatea Cambridge, Boston College şi Universitatea Oxford. „Munca la distanţă şi cea hibridă pot aduce multe beneficii, dar nu abordează problema epuizării şi a suprasolicitării”.
 
Unii lideri ai companiilor din cadrul studiului au declarat că săptămâna de patru zile le-a oferit angajaţilor mai mult timp pentru a face exerciţii fizice, a găti, a petrece timp cu familiile lor şi a se ocupa de hobby-uri, sporindu-le starea de bine şi făcându-i mai energici şi mai productivi atunci când sunt la serviciu. Cu toate acestea, criticii s-au arătat îngrijoraţi de costurile suplimentare şi de reducerea competitivităţii, mai ales în condiţiile în care multe companii europene sunt deja în urma rivalilor din alte regiuni, potrivit The New York Times.
 
Experimente similare cu cel realizat în Marea Britanie se desfăşoară şi în alte ţări, mai ales în sectorul privat, inclusiv în Statele Unite, Canada, Irlanda, Noua Zeelandă şi Australia. În cadrul unui test efectuat în Göteborg, Suedia, oficialii au constatat că angajaţii au efectuat aceeaşi cantitate de muncă sau chiar mai mult.
 
Jo Burns-Russell, director general la Amplitude Media, o agenţie de marketing din Northampton, Anglia, a declarat că săptămâna de lucru de patru zile a fost un succes atât de mare încât compania cu 12 persoane speră să o poată face permanentă. Angajaţii au găsit modalităţi de a lucra mai eficient, a spus ea. Rezultatul a fost că firma livrează acelaşi volum de muncă şi continuă să crească, chiar dacă jumătate dintre angajaţi sunt liberi miercurea şi jumătate vinerea.
 
Gary Conroy, fondatorul şi directorul general al 5 Squirrels, un producător de produse de îngrijire a pielii cu sediul în Brighton, Anglia, care participă la experiment, a declarat că angajaţii au devenit mai productivi, făcând în acelaşi timp mai puţine erori, şi că angajaţii colaborează mai bine.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici