- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.11.2024, 07:12)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Starea de spirit a românilor: între optimism şi pragmatism
Unul din doi români se declară optimist, în timp ce 15% dintre ei adoptă o atitudine pragmativă. Stresul şi oboseala sunt resimţite de 12% dintre cei care au răspuns unui studiu, iar 6% se consideră pemimişti. Generaţia Z şi Generaţia Y se arată mai optimiste decât Generaţia X sau Baby Boomers.
Urmărește
171 afișări
Studiu: Starea de spirit a românilor: între optimism şi pragmatism
Un nou studiu al Life is Hard şi realizat de firma de cercetare Cult Research oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor şi deschiderii faţă de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eşantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populaţiei: avangardiştii, centraţii pe sine, spectatorii sociali şi deconectaţii social.
Conform studiului, intitulat BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile şi al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimişti, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuşi, stresul şi oboseala sunt resimţite de 12% dintre participanţi, iar 6% se consideră pesimişti. Generaţia Z şi Generaţia Y se arată mai optimiste decât Generaţia X şi Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generaţiile mai în vârstă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
-
Zelenski: Dependenţa Slovaciei de reusrsele Rusiei este o mare problemă de securitate pentru Europa
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
„Studiul pe care Life is Hard l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice şi sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – More Life, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătăţirea calităţii vieţii prin soluţii digitale de protecţie şi securitate accesibile şi personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menţinem conectaţi la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înţelegere clară a preferinţelor lor în materie de risc, protecţie şi stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor aşteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea şi încrederea sunt criterii esenţiale”, a declarat Cătălin Chiş, CEO Life is Hard.
Românii rămân precauţi în faţa viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieţii sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultăţile financiare (59%) şi problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluţii de protecţie personală şi financiară.
Criteriile după care românii îşi aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Preţul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziţionare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) şi experienţa în domeniu (37%). În ceea ce priveşte experienţele cu asigurările, 46% dintre români au o percepţie oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulţumiţi de produsele de asigurare pe care le-au folosit.
„Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu Life is Hard arată că românii sunt tot mai deschişi către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viaţă şi obiceiurilor sănătoase, precum şi cele pentru sănătatea mintală, câştigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centraţii pe sine>, din care 40% se arată interesaţi de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligenţă artificială şi colaborările cu fintech-uri rămân mai puţin înţelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research
Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existenţa a patru segmente principale ale populaţiei, fiecare cu atitudini distincte faţă de asigurări:
● Avangardiştii (23%): Optimişti, cu cele mai mari venituri şi orientaţi către soluţii de asigurare complexe.
● Centraţii pe sine (37%): Focalizaţi pe sănătatea emoţională şi fizică, preocupaţi de viitor, dar cu o atitudine individualistă.
● Spectatorii sociali (27%): Mai afectaţi de scumpiri şi mai puţin dispuşi să încheie poliţe de asigurare din cauza satisfacţiei scăzute cu stilul lor de viaţă.
● Deconectaţii social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici şi interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puţine poliţe.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Protest AUR în plenul reunit al Parlamentului. George Simion: „Simulacru de audieri”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe