- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.11.2024, 07:12)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Starea de spirit a românilor: între optimism şi pragmatism
Unul din doi români se declară optimist, în timp ce 15% dintre ei adoptă o atitudine pragmativă. Stresul şi oboseala sunt resimţite de 12% dintre cei care au răspuns unui studiu, iar 6% se consideră pemimişti. Generaţia Z şi Generaţia Y se arată mai optimiste decât Generaţia X sau Baby Boomers.
Urmărește
139 afișări
Studiu: Starea de spirit a românilor: între optimism şi pragmatism
Un nou studiu al Life is Hard şi realizat de firma de cercetare Cult Research oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor şi deschiderii faţă de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eşantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populaţiei: avangardiştii, centraţii pe sine, spectatorii sociali şi deconectaţii social.
Conform studiului, intitulat BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile şi al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimişti, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuşi, stresul şi oboseala sunt resimţite de 12% dintre participanţi, iar 6% se consideră pesimişti. Generaţia Z şi Generaţia Y se arată mai optimiste decât Generaţia X şi Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generaţiile mai în vârstă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Alegeri prezidenţiale. Peste 218.000 de români au votat în străinătate până la ora 22.00
-
Tottenham, cu Radu Drăguşin în primul 11, a spulberat-o pe Manchester City în deplasare
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
„Studiul pe care Life is Hard l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice şi sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – More Life, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătăţirea calităţii vieţii prin soluţii digitale de protecţie şi securitate accesibile şi personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menţinem conectaţi la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înţelegere clară a preferinţelor lor în materie de risc, protecţie şi stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor aşteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea şi încrederea sunt criterii esenţiale”, a declarat Cătălin Chiş, CEO Life is Hard.
Românii rămân precauţi în faţa viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieţii sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultăţile financiare (59%) şi problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluţii de protecţie personală şi financiară.
Criteriile după care românii îşi aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Preţul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziţionare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) şi experienţa în domeniu (37%). În ceea ce priveşte experienţele cu asigurările, 46% dintre români au o percepţie oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulţumiţi de produsele de asigurare pe care le-au folosit.
„Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu Life is Hard arată că românii sunt tot mai deschişi către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viaţă şi obiceiurilor sănătoase, precum şi cele pentru sănătatea mintală, câştigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centraţii pe sine>, din care 40% se arată interesaţi de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligenţă artificială şi colaborările cu fintech-uri rămân mai puţin înţelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research
Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existenţa a patru segmente principale ale populaţiei, fiecare cu atitudini distincte faţă de asigurări:
● Avangardiştii (23%): Optimişti, cu cele mai mari venituri şi orientaţi către soluţii de asigurare complexe.
● Centraţii pe sine (37%): Focalizaţi pe sănătatea emoţională şi fizică, preocupaţi de viitor, dar cu o atitudine individualistă.
● Spectatorii sociali (27%): Mai afectaţi de scumpiri şi mai puţin dispuşi să încheie poliţe de asigurare din cauza satisfacţiei scăzute cu stilul lor de viaţă.
● Deconectaţii social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici şi interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puţine poliţe.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Răspunsul MAE la solicitarea Aleph News privind voturile fraudate din Diaspora
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe