STUDIU UNESCO: Milioane de elevi sunt afectaţi de închiderea şcolilor, din cauza pandemiei. Ţara cu cele mai multe ore online

  • Peste 100 de milioane de copii vor avea deficienţe de citire ca urmare a crizei de sănătate şi închiderii şcolilor.
  • Pentru a mobiliza şi a sprijini continuitatea învăţării, UNESCO a înfiinţat Coaliţia globală pentru educaţie care numără astăzi 160 de membri care lucrează în jurul a trei teme centrale: gen, conectivitate şi profesori.
Urmărește
1372 afișări
Imaginea articolului STUDIU UNESCO: Milioane de elevi sunt afectaţi de închiderea şcolilor, din cauza pandemiei. Ţara cu cele mai multe ore online

Sursa Foto-Wikipedia Commons, : Raportul de monitorizare „Educaţie pentru toţi”, 2011: Elevi din Florida (Valle), Columbia

La un an după pandemia de COVID-19, aproape jumătate dintre elevii din lume sunt încă afectaţi de închiderea parţială sau totală a şcolilor.

Peste 100 de milioane de copii vor avea deficienţe de citire ca urmare a crizei de sănătate. Prioritizarea redresării educaţiei este esenţială pentru a evita o catastrofă educaţională  aşa cum s-a subliniat într-o reuniune ministerială la nivel înalt din martie 2021.

UNESCO sprijină ţările în eforturile lor de a atenua impactul închiderii şcolilor, de a ameliora pierderile de învăţare şi de a adapta sistemele educaţionale la epoca digitală, în special pentru comunităţile vulnerabile şi dezavantajate.

Pentru a mobiliza şi a sprijini continuitatea învăţării, UNESCO a înfiinţat Coaliţia globală pentru educaţie care numără astăzi 160 de membri care lucrează în jurul a trei teme centrale: gen, conectivitate şi profesori.

În România, şcolile au fost închise timp de 36 de săptămâni. Pentru elevii din mediul rural a fost un dezastru fiindcă, unii dintre ei nu au nici măcar electricitate, dar acces la internet şi calculatoare de pe care să participe la cursurile online. 

În topul clasamentului la durata închiderii şcolilor sunt Statele Unite ale Americii (71 de săptămâni), Coreea de Sud (76 de săptămâni) şi Canada (51 de săptămâni) unde majoritatea elevilor dispun de acces la tehnologia informaţională, urmate de Brazilia (78 de săptămâni), Venezuela (71 săptămâni), Mexic (71 de săptămâni), India (82 de săptămâni), Arabia Saudită (63 de săptămâni) şi Indonezia (77 de săptămâni).

La coada clasamentului se află statele unde şcolile au fost închise pentru o perioadă scurtă, precum Franţa (12 săptămâni), Spania (15 săptămâni), Elveţia (6 săptămâni), Nicaragua (15 săptămâni), Moldova (16 săptămâni), Federaţia Rusă (13 săptămâni), Uzbekistan (12  săptămâni), Japonia (11 săptămâni) şi Papua Noua Guinee (6 săptămâni). 

Belarus şi Burundi nu au raportat oficial închiderea şcolilor pe durata pandemiei de coronavirus.  

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici