Studiul de fezbilitate pentru linia 4 metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, în discuţii la Ministerul Lucrărilor Publice

Urmărește
931 afișări
Imaginea articolului Studiul de fezbilitate pentru linia 4 metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, în discuţii la Ministerul Lucrărilor Publice

Studiul de fezbilitate pentru linia 4 metrou Lac Străuleşti - Gara Progresul, în discuţii la Ministerul Lucrărilor Publice

Şedinţa va avea loc joi, 5 noiembrie.

Linia de metrou va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Staţia Gara de Nord) şi un depou (Depoul Progresul); tot în cadrul proiectului vor fi şi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/h şi sens.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2 existente, iar geometria în plan a traseului este: după Staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei şi ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă); în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie; traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieţei Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă); în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei şi a Şoselei Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv Şoseaua Olteniţei (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă); mai departe, traseul se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Şoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie destinată călătorilor.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici