Subiectele pentru clasa a VII-a: cerinţe legate de un fragment literar şi o compunere

Cei mai mulţi elevi care au părăsit primii sălile de curs după susţinerea tezei la Limba română au spus că subiectele au fost uşoare, ei trebuind să redacteze o compunere şi să rezolve mai multe cerinţe pornind de la un fragment din "Cişmigiu & Comp" de Grigore Băjenaru.

Urmărește
3635 afișări
Imaginea articolului Subiectele pentru clasa a VII-a: cerinţe legate de un fragment literar şi o compunere

Subiectele pentru clasa a VII-a: cerinţe legate de un fragment literar şi o compunere (Imagine: Mediafax Foto)

La clasa a VII, teza la Limba română a avut două puncte principale.

La subiectul numărul I, pentru rezolvare corectă, copiii primesc 60 de puncte, pentru al doilea 30 de puncte, iar alte 10 sunt date din oficiu.

Subiectul I reprezintă opt cerinţe referitoare la un fragment din "Cişmigiu & Comp" de Grigore Băjenaru.

Astfel, elevii trebuia să găsesacă dintr-un text marcat în chenar un pronume interogativ, personal şi un adverb relativ, să precizeze valoarea morfologică a cuvintelor "se", "câteva" şi "cuvinte" din fraza "Se strecoară câteva cuvinte neobişnuite", să alcătuiască un enunţ unde substantivul "cuvânt" să aibă funcţia sintactică de complement indirect, să precizeze funcţia sintactică a cuvintelor "întrebuinţăm", "pe care", "şi", "le", "din", "le-am citit" din enunţul "Este bine să întrebuinţăm cuvinte ca pe acelea pe care le-am citit".

Totodată, elevii să facă precizări privind folosirea virgulei în fragmentul "Ei, făcu el amuzat".

O altă cerinţă a vizat menţionarea a două trăsături ale genului epic prezentat în fragmentul din "Cişmigiu & Comp", apoi transcrierea unui scurt fragment în care este folosită o modalitate directă sau un procedeu direct de caracterizare a unuia dintre personajele textului dat.

Copiii au avut de formulat o idee principală dintr-un fragment marcat în chenar din textul dat spre analiză şi de scris un text de 10-15 rânduri în care să-şi motiveze opinia în legătură cu răspunsul dat de elev (personaj în fragmentul primit spre analiză) la întrebările profesorului.

Pentru subiectul al doilea, elevii claselor a VII-a au avut de redactat o compunere de cel puţin 20 de rânduri, în care să caracterizeze personajul preferat dintr-o nuvelă studiată.

Peste 420.000 de elevi au avut de rezolvat subiectul cu numărul 9 pentru teza de la Limba şi literatura română, varianta fiind extrasă, joi de către secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Adriana Pană. Subiectele au fost distribuite către unităţile de învăţământ, iar de la ora 12.00, fiecare elev a avut timp două ore să le rezolve.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici