- Home
- Social
- (09.08.2024, 14:13)
- Daniel Contescu
Sute de maşini electrice aruncate la groapa de gunoi. Cum a dat greş „iPhone-ul industriei auto”
Cazul a apărut pe Tik Tok şi a fost repede elucidat: sunt circa 1200 de vehicule electrice Solo, construite de ElectraMeccanica, un start-up canadian care a mizat totul pe un monoloc original, dar cu erori tehnice.
Urmărește
70389 afișări
Pentru criticii tranziţiei către electricitate, fotografiile muntelui de maşini abandonate în Arizona sunt o confirmare a modului în care renunţarea la motoarele cu ardere internă este complicată. Cazul atrage atenţia şi asupra start up-urilor care construiesc maşini fără a avea o experienţă solidă în spate.
Grămada a apărut la început pe TikTok, promovată de un fost inginer Local Motors, cunoscut pe platformă drept „Startup Slick”, care a început să dezlege misterul din Gilbert, nu departe de Phoenix.
Sunt Solo EV-urile, produse între 2018 şi 2023 de ElectraMeccanica, un start-up canadian care conform fondatorilor ar fi trebuit să fie „ca iPhone-ul industriei auto”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
Crin Antonescu: Georgescu, o fantomă periculoasă şi un drog ieftin pentru democraţia românească
-
Antonescu: Preşedintele Iohannis nu funcţionează
Marca a putut fi văzută şi în Europa, cu o premieră la ediţia din 2022 a Goodwood Festival of Speed. Compania s-a născut dintr-o ramură a InterMeccanica, cunoscută pentru realizarea de replici Porsche şi piese speciale de curse pentru multe modele europene.
3 roţi şi 56 de cai putere
Nu se poate spune că designerii şi tehnicienii start-up-ului din Vancouver au fost lipsiţi de idei. Solo era o maşină de oraş cu trei roţi (două în faţă şi una în spate) şi un singur loc, cel pentru şofer.
Maşina a fost echipată cu un portbagaj mare şi un motor de 56 de cai putere, capabil să o împingă la o viteză maximă de 128 km/h. Bateria avea 17,4 kWh şi garanta o autonomie de 160 km.
Estetica - apropiată de cea a unei maşini sport. În habitaclu exista un sistem multimedia cu Bluetooth şi USB, un afişaj LCD şi aer condiţionat. Siguranţa structurii era garantată de constructor.
S-a încercat răscumpărarea modelelor
În ciuda unui preţ semnificativ, 18.000 de dolari, au ieşit la iveală câteva limitări împovărătoare, precum spaţiul de la bord limitat la o singură persoană, interioarele modeste („un colaj de piese de schimb”, după cum comenta The US Sun) şi garanţia de trei ani.
Conştient de neajunsurile tehnice, start-up-ul canadian a încercat să repare lucrurile printr-un program de răscumpărare voluntară, care a implicat 428 de unităţi.
Printre problemele cele mai flagrante, suspensia spate a fost concepută în aşa fel încât să inducă ridicarea punţii spate, creând un dezechilibru uriaş.
De parcă nu era suficient, ElectraMeccanica s-a trezit în dificultăţi considerabile de producţie din cauza fabricii chineze, iar răscumpărarea a pus latura financiară în genunchi.
Xos a optat să le arunce
Compania canadiană a fost achiziţionată de Xos, un producător de camioane electrice, care a optat pentru casarea vehiculelor, în loc să le repare şi să le revândă.
The US Sun, cel mai citit ziar din Phoenix, care a investigat subiectul, a consemnat ideile unui manager Xos: „Din cauza problemelor nerezolvate şi a imposibilităţii de a repara vehiculele, am decis să le aruncăm la propriu”.
ElectraMeccanica Solo trebuia să fie una dintre numeroasele „maşini ale oamenilor” pentru vremurile moderne, dar realitatea a răcit din faşă orice entuziasm.
Citește pe alephnews.ro: Melania Trump a atras toate privirile la ceremonia de învestire a Președintelui. George Enache, art director: „E o ținută greu de purtat dacă nu ai atitudinea corespunzătoare”
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Survivor România 2025. Când începe noul sezon la Pro TV? „Transfer” de vedete de la Antena 1 direct în show-ul din Republica Dominicană!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:44
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
ieri, 22:37
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1063. Israelul propune transferul de arme ruseşti confiscate în Liban către Ucraina / KNDS din Germania colaborează cu Ucraina pentru reparaţii de echipamente militare / Zelenski vrea să pună capăt războiului „rapid, dar corect şi sigur” în 2025 / Zelenski afirmă că Ucraina lucrează la organizarea unei întâlniri cu Donald Trump