Sute de maşini electrice aruncate la groapa de gunoi. Cum a dat greş „iPhone-ul industriei auto”

Cazul a apărut pe Tik Tok şi a fost repede elucidat: sunt circa 1200 de vehicule electrice Solo, construite de ElectraMeccanica, un start-up canadian care a mizat totul pe un monoloc original, dar cu erori tehnice.

Urmărește
70386 afișări
Imaginea articolului Sute de maşini electrice aruncate la groapa de gunoi. Cum a dat greş „iPhone-ul industriei auto”

Pentru criticii tranziţiei către electricitate, fotografiile muntelui de maşini abandonate în Arizona sunt o confirmare a modului în care renunţarea la motoarele cu ardere internă este complicată. Cazul atrage atenţia şi asupra start up-urilor care construiesc maşini fără a avea o experienţă solidă în spate.

Grămada a apărut la început pe TikTok, promovată de un fost inginer Local Motors, cunoscut pe platformă drept „Startup Slick”, care a început să dezlege misterul din Gilbert, nu departe de Phoenix.

Sunt Solo EV-urile, produse între 2018 şi 2023 de ElectraMeccanica, un start-up canadian care conform fondatorilor ar fi trebuit să fie „ca iPhone-ul industriei auto”.

Marca a putut fi văzută şi în Europa, cu o premieră la ediţia din 2022 a Goodwood Festival of Speed. Compania s-a născut dintr-o ramură a InterMeccanica, cunoscută pentru realizarea de replici Porsche şi piese speciale de curse pentru multe modele europene.

3 roţi şi 56 de cai putere

Nu se poate spune că designerii şi tehnicienii start-up-ului din Vancouver au fost lipsiţi de idei. Solo era o maşină de oraş cu trei roţi (două în faţă şi una în spate) şi un singur loc, cel pentru şofer.

Maşina a fost echipată cu un portbagaj mare şi un motor de 56 de cai putere, capabil să o împingă la o viteză maximă de 128 km/h. Bateria avea 17,4 kWh şi garanta o autonomie de 160 km.

Estetica - apropiată de cea a unei maşini sport. În habitaclu exista un sistem multimedia cu Bluetooth şi USB, un afişaj LCD şi aer condiţionat. Siguranţa structurii era garantată de constructor.

S-a încercat răscumpărarea modelelor

În ciuda unui preţ semnificativ, 18.000 de dolari, au ieşit la iveală câteva limitări împovărătoare, precum spaţiul de la bord limitat la o singură persoană, interioarele modeste („un colaj de piese de schimb”, după cum comenta The US Sun) şi garanţia de trei ani.

Conştient de neajunsurile tehnice, start-up-ul canadian a încercat să repare lucrurile printr-un program de răscumpărare voluntară, care a implicat 428 de unităţi.

Printre problemele cele mai flagrante, suspensia spate a fost concepută în aşa fel încât să inducă ridicarea punţii spate, creând un dezechilibru uriaş.

De parcă nu era suficient, ElectraMeccanica s-a trezit în dificultăţi considerabile de producţie din cauza fabricii chineze, iar răscumpărarea a pus latura financiară în genunchi.

Xos a optat să le arunce

Compania canadiană a fost achiziţionată de Xos, un producător de camioane electrice, care a optat pentru casarea vehiculelor, în loc să le repare şi să le revândă.

The US Sun, cel mai citit ziar din Phoenix, care a investigat subiectul, a consemnat ideile unui manager Xos: „Din cauza problemelor nerezolvate şi a imposibilităţii de a repara vehiculele, am decis să le aruncăm la propriu”.

ElectraMeccanica Solo trebuia să fie una dintre numeroasele „maşini ale oamenilor” pentru vremurile moderne, dar realitatea a răcit din faşă orice entuziasm. 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici