Tănăsescu: Discuţiile cu MTI nu vizează neapărat disponibilizări, ci eficientizarea companiilor

Discuţiile dintre oficialii FMI şi conducerea MTI nu vizează neapărat disponibilizarea angajaţilor din companii, cât eficientizarea societăţilor, soluţiile pentru fiecare companie în parte urmând să fie găsite până la finalul misiunii, potrivit reprezentantului României la FMI, Mihai Tănăsescu.

Urmărește
1 afișare

"Programul nostru vizează ca acele companii să fie mai eficiente, şi nu neapărat disponilizări. De aceea este nevoie de un complex de măsuri şi cred că trebuie discutat caz cu caz la fiecare companie, astăzi cu doamna ministru Boagiu (ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, n.r.) şi mâine la Ministerul Economiei. Cred că vom fi capabili ca până la sfârşitul misiunii, adică începutul săptămânii viitoare, să ieşim cu ceva concret", a declarat Tănăsescu marţi, înaintea discuţiilor dintre FMI şi ministrul Transporturilor.

El a adăugat că în prezent discuţiile sunt axate pe detaliile tehnice despre fiecare companie în parte.

Întrebat dacă FMI va fi de acord ca persoanele disponibilizate să primească salarii compensatorii, Tănăsescu a răspuns că momentan nu au fost discutate aceste măsuri cu reprezentanţii instituţiei financiare internaţionale.

"În perioada când am condus un acord cu FMI şi au avut loc asemenea disponibilizări, FMI-ul a fost de acord cu salarii compensatorii, însă acum nu am discutat acest lucru. Sunt convins că ambele părţi vor găsi soluţii", a mai spus el.

Mihai Tănăsescu a fost ministru al Finanţelor în perioada decembrie 2000 - decembrie 2004.

Printre companiile monitorizate prin acordul cu FMI se numără Compania Naţională de Căi Ferate CFR, CFR Călători, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Tarom, Societatea Comercială Electrificare CFR, Intervenţii Feroviare şi Telecomunicaţii CFR.

Guvernul s-a angajat prin scrisoarea de intenţie transmisă FMI în luna martie să dezafecteze1.000 de km de cale ferată şi să caute investitori pentru întreţinerea a 20% din reţeua feroviară, în caz contrar urmând să închidă liniile.

De asemenea, CFR Călători va avea posibilitatea să majoreze tarifele pentru o mai bună acoperire a costurilor.

În scrisoare se mai spune că Guvernul va scoate la vânzare un pachet minoritar de acţiuni de la CFR Marfă până la finele anului, urmând să privatizeze operatorul de transport atunci când condiţiile pieţei o vor permite, şi va căuta un investitor strategic pentru Tarom, tot în acest an. Privatizarea companiei de de transport aerian va avea loc atunci când condiţiile pieţei o vor permite.

O misiune comună a FMI, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale se află la Bucureşti, în perioada 27 aprilie-9 mai, pentru prima evaluare a noului acord.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici