- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tăriceanu cere Consiliului Concurenţei să intervină în disputa dintre furnizori şi retaileri
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a cerut, miercuri, Consiliului Concurenţei să intervină în cazul abuzurilor reclamate de furnizori în relaţia cu retailerii, dacă marile magazine derulează acţiuni de monopol care împiedică libera concurenţă.
Tăriceanu cere Consiliului Concurenţei să intervină în disputa dintre furnizori şi retaileri
El a anunţat că a cerut Ministerului Economiei şi Ministerului pentru IMM să îi prezinte, săptămâna viitoare, o informare legată de această situaţie.
Patronatele şi sindicatele din industria alimentară au solicitat Consiliului Concurenţei şi a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului să investigheze abuzurile retailerilor faţă de furnizori.
Producătorii spun că retailerii aplică taxe care duc la creşterea preţurilor şi scad profitabilitatea furnizorilor, iar dezvoltarea excesivă a marilor lanţuri de retail, care ajung să deţină monopolul în comeţ, duce la falimentarea magazinelor de cartier.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
Totodată, susţin producătorii, extinderea lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri conferă acestora o putere excesivă în negocierile cu furnizorii, cărora le impun clauze contractuale dezavantajoase.
Consiliul Concurenţei a anunţat, săptămâna trecută, că va continua să monitorizeze evoluţia retailului din România, arătând că poate interveni numai dacă mai multe firme exploatează în mod abuziv o poziţie dominantă, demonstrată de indicatori precum cota de piaţă sau gradul de concentrare a pieţei.
Pentru a analiza dacă anumite companii deţin sau nu o poziţie dominantă sunt luaţi în calcul mai mulţi indicatori, printre care cota de piaţă a firmei, gradul de concentrare ridicat a pieţei şi existenţa unor bariere la intrare.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO