Tăriceanu: CFR are pierderi, iar o majorare salarială fără restructurare nu poate fi acceptată

Compania Naţională de Căi Ferate este o unitate care înregistrează pierderi şi funcţionează "din greu" pe bază de subvenţii, iar o majorare salarială la nivelul solicitat de către liderii sindicatelor feroviare este greu de acceptat fără o restructurare a companiei, a declarat premierul Tăriceanu.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Tăriceanu: CFR are pierderi, iar o majorare salarială fără restructurare nu poate fi acceptată

Tăriceanu: CFR are pierderi, iar o majorare salarială fără restructurare nu poate fi acceptată

El a arătat că nu desconsideră dorinţa reprezentanţilor sindicatelor de a asigura condiţii mai bune de salarizare, dar că o majorare salarială peste "limitele sănătoase" va determina o creştere a inflaţiei.

"Acesta este suportul raţional prezentat în discuţia cu sindicatele", a spus Tăriceanu.

Liderii sindicatelor feroviare s-au întâlnit, marţi după-amiază, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanţii societăţilor din domeniu, pentru o nouă rundă de negocieri privind majorările salariale prevăzute de viitorul Contract Colectiv de Muncă.

La sfârşitul discuţiilor, delegaţia sindicatelor urmează să aibă o întâlnire şi cu ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Cu o zi în urmă, federaţiile au notificat administraţiile societăţilor feroviare referitor la conflictul de interese, acesta fiind primul pas pentru declanşarea unor acţiuni de protest legale.

Sindicatele din domeniu sunt nemulţumite de oferta de majorare salarială de patru la sută din 1 aprilie şi alte patru procente de la 1 octombrie, raportat la salariul din decembrie anul trecut. Ei susţin că, anterior, administraţiile fuseseră de acord cu o creştere la 500 de lei de la 1 ianuarie şi 570 de lei de la 1 mai, însă această ofertă nu a mai fost respectatată după ce, miercuri, Guvernul a adoptat Memorandumul privind dimensionarea cheltuielilor salariale pentru operatorii economici monitorizaţi, limitate la o medie de 8% faţă de anul 2007.

Ca urmare, mai multe trenuri au fost oprite, în 1 februarie, de la ora 7.00, în gări, iar casele de bilete au fost închise, acţiunea de protest fiind generată de nemulţumiri salariale. După aproximativ trei ore, circulaţia trenurilor a fost reluată. Liderii federaţiilor sindicale feroviare au declarat că acţiunea de vineri dimineaţă a fost una voluntară.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici